Er vi for redd for å si noe galt ?

Jeg har vært på jobb intervju i dag, og ellers susa litt inne mens det har regna og blåst ute. Jeg har gjort litt forberedelser til et lite nettforedrag i morgen, og det er jo noe jeg engasjerer meg sterkt for.

Etter mange år i helsevesenet hvor jeg har opplevd svært lite kunnskap og snakk om mennesker med ulik legning og kjønnsidentitet, så er det noe jeg jobber for å få på dagsordenen. Og jeg opplever mange som sier at det har de aldri tenkt noe på.  Og altfor mange sier de ikke tror de har hatt noen skeive innlagt.

Og det har de selvfølgelig.

Men er det kanskje ikke en trygg nok arena for å være seg selv? Er helsepersonell så redd for å si noe galt eller tråkke over streken at det er bedre å ikke snakke om det?

Så det skal jeg snakke om i morgen, med fire ledere på ett sykehjem:)

Jobber du ett sted som du ønsker å ha dette på en fagdag, så ta gjerne kontakt med meg. Jeg kommer gjerne 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg