Funnet min beste terapi form

Alle trenger å koble ut litt innimellom, for livet skjer med alt man planlegger og ikke planlegger, på godt og vondt. Og kroppen tar jo inn alt dette. Jeg kjenner sjøl tankespinnet innimellom som jeg ikke helt klarer å stoppe, og da er det å fokusere på noe annet. Og min aller beste form for terapi, det er hagen min.

Renske bed, rydde opp og jobbe så svetten siler. Det får tankene vekk fra alt, og jeg bare er her lissom. Akkurat her og nå.

Det blåser villkatter i dag, og regner innimellom- men det gjør ingenting.

Og etter jeg ser at jeg får til det her, som et voksent menneske:P ( jeg føler meg jo ikkaurat så voksen alltid)- så er det jo utrolig moro. Stauder fått av mamma, som jeg satt i fjor- har blitt så store og fine i år. Jeg blir så tilfreds og fornøyd av å gå rundt her å kikke.

Kanskje jeg blir en sånn som ligger på knærne og klipper gresset med saks? Tvilsomt, men den gleden med å få fin hage- er verdt litt jobb.

Går du forbi her en dag nå, så er det stor fare for at du ser meg med hodet ned i ett bed, og rompa i været- med musikk på øra. For det her, det trives jeg med.

Det å få tankene over på noe annet innimellom, er gull verdt- og det blir et pusterom for alt annet som skjer. Og det kan man trenge.

For det ene har virkelig avløst det andre.

Så da gjelder det å finne saker å gjøre, som gir meg noe, og som får meg til å bevare vettet mitt oppi alt. For det tror jeg er kjekt å ha 😉

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg