Når jeg “kom ut”

Det er ganske mange som spør meg om hvordan det var å “komme ut av skapet”, som voksen. Jeg har skrevet om det før, og innlegget kan du lese her: Min komme ut historie.

Det er til stadighet noen som skriver til meg, som forteller meg at de googler masse for å prøve å finne noen som de kan kjenne seg igjen i. Derfor valgte jeg å være åpen, og offentlig- og heldigvis så er vi flere som er det. For alle trenger å føle tilhørighet, og å føle at man ikke er alene.

I Norge så er det ca 7 prosent skeive mennesker, noe som tilsvarer ca 400 000. Og det er de som er åpne. Det er fortsatt mange som lever skjult med hvem de er, og som ikke tør å være seg selv- av frykt for hva andre vil mene.

Vi lever jo i ett samfunn hvor alle kritiseres for alt. Alle har meninger om det meste, og det er mye forventninger om hvordan vi skal oppføre og hvordan vi skal se ut. Hvordan vi skal ha det i hagen osv.. Og det er jo bare tull. Det er DU som skal trives med deg selv, og de og det du har rundt deg.

De folka som er oppriktig glad i deg, og bryr deg om deg- dem ønsker jo at du skal ha det bra, og at du skal være lykkelig. Så ta ansvar for ditt eget liv, og din egen lykke. Det er det bare du som kan gjøre. Og det kan gå så utrolig mye bedre enn du frykter.

Du har rett til å være deg- du har rett til å elske den du elsker <3 Du har rett til å være stolt av den du er.

Kjenner du på noen av disse tankene, og følelsene- og trenger noen å snakke med, så ta kontakt <3

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg