Noen ganger finner jeg rett og slett ikke ord..

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si, og noen ganger så tenker jeg at den kampen her er dødfødt.

Jeg vet den ikke er det, men jeg blir jo helt tom for ord innimellom… Og jeg skjønner ikke hatet. Jeg fatter ikke hvor alt det sinnet kommer fra, og hvorfor.. Jeg skjønner det bare ikke..

I en gruppe på fb i dag, så er det lagt ut historien om Pride flagget på Bøler skole, som til slutt ble malt på bakken fordi det ble stjålet hver eneste natt. Og her er noen av kommentarene.

Samtlige er hvite norske sinte menn og damer. Fryktelig sinte menn og damer- i sin beste alder. Hvor antagelig de fleste har både barn og barnebarn.. Og det her- det skremmer meg litt.

Og hundrevis av fler…

Er det sånn vi ønsker landet vårt skal framstå? Jeg prøver å scrolle gjennom, og heie på de innimellom som står opp mot det her, og mange prøver å forklare ting på en saklig måte- uten å nå gjennom.

Det her gjør meg jo trist. Jeg får vondt i hjertet når jeg ser alle disse holdningene, og alt det hatet som er på grunn av mennesker som meg.

Jeg blir jo litt motløs.. Jeg skjønner det kan være uvitenhet, mangel på kunnskap, frykt- men likevel. De fleste vet vel såpass at man ikke snakker sånn? De fleste vet vel at homofili verken smitter eller er noe galt ? Eller gjør de egentlig det ? Og hvordan kan det i så fall læres? Hvordan kan disse holdningene snus?

For hvordan går det med barna til de her, om de skulle vise seg å ikke passe helt inni den a4 boksen? Vil de få alt det hatet her også, eller er det bare på nett- bak et tastatur det er greit å skrive sånn?

Jeg vet ikke, men jeg tenker det bør synliggjøres. Og vi bør ha en stemme imot. For de holdningene her, de dras med videre til neste generasjon. Nettopp derfor er det så viktig å få det som en naturlig del inn på skolen. Det er så viktig at skoler flagger og setter et standpunkt.

For det kan være den støtten en som ikke får det hjemme,  trenger… Holdninger starter hjemme, først og fremst..

 

 

 

2 kommentarer
    1. Om vi er selveste Satan så bør vi vel omfavne det hele?

      La oss gå med inverterte pentagram, svarte flagg og rope “Hyll Satan” og “Vi krever også respekt for vårt livssyn”. Vi må også selvsagt ha plast horn hele gjengen og spille heavy metal.

      1. Hei, Leif. Kanskje akkurat det man skal gjøre for å virkelig provosere. Jeg såg faktisk en dokumentar på VG tv fra USA da der at såkalte satanister går imot slike skikkelig religiøse da. Og der er jo utgangspunktet det at man egentlig skal få lov til å tro det man vil om man er satanist eller kristen. Kanskje akkurat slike motpoler man trenger😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg