Vet ikke om jeg skal le eller gråte

Debatten fortsetter om homoterapi og på dagsnytt 18 her om dagen, så var Abid Raja, Anette Trettebergstuen, Morten Hegseth og Espen Ottosen fra Tilhelhet. Debatten kan du se her. Jeg syns det er balleløst av Norge, for enhvert menneske i en sårbar situasjon- er et lett bytte- uavhengig av alder.

Det skaper fordommer, og det skaper hat og hets.

Espen Ottosen er fra Tilhelhet, og her er siden deres som er dedikert til kvinner, og spesielt lesbiske. Trykk her for å lese. 

Vet jo nesten ikke om jeg skal le eller gråte…

Disse meldingene under her har jeg fått av mennesker som kaller seg konservative kristne. Jeg har fått så utrolig mange meldinger fra mennesker som snakker om Gud og kaller meg pedofil i samme setning. Og ingenting av det her er hva jeg forbinder med kristendommen.

 

Her kom det en lang avhandling om at jeg var ugresset som Gud ønsket å luke vekk.

Hva skjedde med å elske din neste ? Respektere mennesker ? Akseptere også det du ikke forstår?

Jeg vet ikke jeg, Espen- og hele Tilhelhet.. Om du nå ser hva holdninger kan føre til. Hva holdningene deres om konverteringsterapi kan føre til. Det gjør det legitimt for andre, også medlemmene deres å sende sånn her til andre mennesker fordi de har en annen legning.

Jeg har også blitt tilbudt homoterapi, med en overbevisning om at jeg kan bli frisk. Bli frisk av noe som ikke er en sykdom? Det er ingenting å bli frisk av . Kanskje det heller burde vært en terapi form som får mennesker til å akseptere hverandre?

Skal jeg bli heterofil fordi du mener noe annet om hvem jeg er ? Skal jeg leve mitt liv for meg, eller for deg ?

Hvorfor har du et så stort problem med å heller heie fram mennesker som det mangfoldet vi er skapt i ? Og som det står på siden deres, så er du helt sikker på at jeg har andre problemer fra tidligere barneår, fordi jeg er lesbisk!

Hva med å bare akseptere at vi er ulike? Ha deres tro, og deres syn og liv, men prøv ikke å forandre andre mennesker. Det er ingenting kristent i å ikke akseptere andre mennesker.

Hvorfor kan man ikke heller sammen kjempe for å ha det bedre, sammen? Akseptere våre ulikheter og annerledesheter? Det handler om respekt for hverandre, respekt for mennesker- som er seg selv!

Og når jeg har det bra med hvem jeg er, så skjønner jeg ikke hvorfor du har et problem med hvem jeg er… Det skjønner jeg virkelig ikke..

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg