Det ble ikke deg denne gangen

Lykke til videre, og takk for din interesse..

Det begynner å bli noen av dem mailene her nå. Og jeg skjønner jo at vi ikke helt er i den aller beste tiden for å være arbeidsledig, og at det er mange om beinet, men det er jo litt nedtur hver gang. Men det er jo litt kjipt at det aldri er meg som kommer hakket videre… Men plutselig.

Heldigvis er det vår, og det er litt enklere tider å være hjemme på- og heldigvis har jeg bloggen min. Det har blitt mitt faste holdepunkt gjennom det siste året, og jeg er utrolig takknemlig for det- og for alle dere som skriver til meg, som sender historier og som engasjerer dere.

Det holder meg opptatt, og det holder meg engasjert- og det gjør at jeg ofte har faste ting jeg skal gjøre. Og det tror jeg er viktig. Jeg tror det er viktig å føle seg til nytte, og det å ha noe å drive på med.

At man kan vise hva man kan, for jeg tror jo vi alle klarer noe. Og den mestringsfølelsen tror jeg har så mye å si for livskvaliteten, og for humøret vårt.

Jeg er god på å klappe meg sjøl på skuldra, og å heie på meg selv. Men jeg trenger jo også å være til nytte for andre mennesker- og det er det jeg savner aller mest med å ikke være i jobb. Den gode følelsen av å gjøre noe betydningsfullt da. Med betalt, ikke minst 😉

Det er ikke sånn at jeg er “arbeidsledig” hjemme. Jeg har en bok jeg drømmer om å gi ut ( men alt er satt på vent i korona tiden), og jeg har fått god tid til bloggen min. Og det tror jeg har redda psyken min det året her. Og det har gått fra å være en liten sideting, til å bli hjertebarnet mitt.

Så livet er ikke så verst, og plutselig så blir det min tur også.

Men så lenge..

Så er det riktig tid på året, riktige folk rundt meg og livet <3

 

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg er virkelig glad jeg iallfall har en jobb å komme tilbake til når dette her forhåpentligvis er over.. Koronaperioden har som kjent vært et helvete for oss i restaurantbransjen, så jeg er sjeleglad min arbeidsplass er såpass veletablert at det iallfall ikke er grunn til å frykte konkurs og sånn med det første.. Å være jobbsøker nå, må jo være et helvete..

      1. Ja, det er forsåvidt det 😛 Men nå har jeg sagt opp i helsevesen pga helsemessig årsaker, så jeg visste litt hva jeg gikk til. Men likevel… det er mange søkere på alle stillinger nå 😉 Men plutselig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg