Jeg blir så utrolig provosert

Farmen paret Lene og Tonje venter sitt første barn sammen. Og når du ser instagram og bildene deres, så stråler de. Så glad for hverandre, for kjærligheten og for livets mirakel på vei.

Og det bør bare være glede. Det burde vært bare glede.

Men når vi snakker om fordommer, så anbefaler jeg dere å ta en titt på instagram til Tonje Garvik her med hennes siste innlegg og se kommentarene hun og hennes kjære har fått nå.  Det er helt utrolig hvordan noen mennesker lever for å lire av seg dritt til andre, og jeg blir så vanvittig provosert! Og det er så utrolig mange hatere der ute. Altfor mange.

Innlegget om dem i dagbladet, kan du lese her.

Mange har også mye å si om at jeg har barn, og at jeg har vært så egoistisk å stå fram som lesbisk. Som denne her;

Og jeg lurer på; Hva i all verden er det dere nett troll, sier til dere sjøl, som rettferdiggjør ordene dere spyr ut ? Hvordan kan dere tenke at det er greit ? Jeg fatter det ikke. Jeg skjønner det ikke, og jeg nekter å godta det som ytringsfrihet! Man kan ikke være så slem man vil mot andre mennesker, og gjemme seg bak ytringsfrihet.

Fordi det holder å feie for sin egen dør. Om ikke du forstår eller vil forstå- det aner jeg ikke, men noen ganger kan det kanskje være lurt å bare holde kjeft.

Uansett hva du kommer med av trusler og hat, så blir ikke jeg mindre lesbisk av den grunn. Og jeg tror heller ikke Tonje eller Lene her gleder seg mindre over det dem har. Men det du gjør, med det hatet du spyr ut og de ondskapsfulle ordene dine- det er å sørge for at de som ikke tør å stå fram- får det enda verre. Du gjør at barna dine og barnebarna dine aldri vil fortelle deg om dem selv, om dem skulle være homofil eller lesbisk.

Til syvende og sist så skyver du mennesker fra deg. Så får du se da, om det er verdt det! Om det gir deg et fint liv og leve for å spy ut hat mot andre mennesker.

Jeg blir så sint, jeg blir provosert og jeg blir utrolig lei meg. Og jeg skjønner det bare ikke.

Med så mye ondskap og så mye  vi har å kjempe for i verden, så bør vi i det minste kunne være snille mot hverandre. Respektere hverandre, SELV OM man ikke alltid forstår hverandre.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg