For så enkelt kan det være…

Å ha et godt forhold til eksen, og spesielt ekser man har barn sammen med- er gull verdt. Og det undrer meg stadig over hvor få som klarer å ha det.

Det undrer meg fordi en gang så har det vært noe, og det har kommet barn til verden. Barn som er uskyldige i alt som har vært. Og dem fortjener at vi voksne klarer å oppføre oss som nettopp voksne.

Og kanskje du opplever at dere kan være gode venner også?

I dag har vi pakket tursekken, og vært på tur med barn og eks og bikkjer. Noen barn er våre og noen barn er fra min andre eks. En salig blanding av fine folk.

Jeg elsker det at alle kan være sammen, og ha det bra sammen uavhengig av forhold og uavhengig av hvem som har hva med hvem. Vi er bare en gjeng med folk på tur, som alle vil det beste for ungene. Og vi koser oss. Og vi bryr oss om hverandre.

For så enkelt kan det være.

Livet er for kort til å ikke ha det bra, det er for kort til å gnage om ting som er forbi. Og livet blir litt hva vi gjør det til. For mye handler om valg.

Det går ann å velge å ha det bra. Det er mulig å se det positive i ting, og glede seg over det man har og sånn livet er.

Det er så mange som har spurt meg åssen det er mulig å ha gode forhold til ekser, og det har jeg vel ikke svar på, annet enn at det er mulig å se det positive i ting. For ungene sin del, aller først, og for vår egen del også. For ingen har godt av å bli sittende i bitterhet og å gnage på gammelt. Det er mulig å gå videre.

Jeg har bestemt meg for å ha det så bra jeg kan, og jeg ønsker at ungene skal lære det samme. Jeg har jo fem gutter og mest sannsynlig så blir det skilsmisse og brudd på noen av dem og oppover, og da håper jeg jo de har lært noe på veien.

Og er du en som kommer som en bonus inn i en familie med barn, så se det også som en bonus at det følger med litt flere på lasset. Unger kan aldri ha for mange som er glad i dem, det gjelder bare at intensjonen er god fra bunn av. Ha et åpent sinn, og velg å vær positiv. Det tenker jeg er lurt:)

For det finnes jo ingenting viktigere her i verden, enn ungene våre <3

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg