Jeg kan ikke være mer enn meg selv

Jeg syns jo egentlig at November kan være en litt kjip måned. Mye fordi det er så mørkt, og alt blir litt tyngre. Men her skjer det ting. Bedriften kommer seg sakte men sikkert, møter og avtaler og foredrag blir booket- og i går var jeg altså på intervju på en 40 prosent jeg virkelig kunne tenkt meg.

Ikke hørt noe enda, men krysser fortsatt fingre. Jeg har gjort mitt beste, jeg har vært meg selv- også får vi se om det holder for denne jobben. Mer enn å være meg selv, kan jeg egentlig ikke gjøre. Men det fryder meg å se at avtaleboka blir fullere og fullere. Det er utrolig moro å se at det jeg har jobbet for, begynner å gi litt frukter. Og jeg har faktisk klart det med en minstesats økonomisk i måneden. 

Det er tungt å ha lite å rutte med over tidog det går på 3 året hvor hver krone snues på for å komme gjennom måneden. Men så er vi heldigvis ikke så kravstore, og det å gjøre ting man brenner for og engasjerer seg i – er i allefall utrolig godt for hodet. Og for mestringsfølelsen ikke minst. 

Det er jo opp til meg selv. Jeg kan velge så mye, og jeg valgte å gå for drømmen min. Da har jeg vært veldig klar over hele veien at dette ville ta tid. Det er ikke gjort på en uke å bygge opp en bedrift, og å knytte kontakter og nettverk. Det tar tid, men nå ser jeg jo at den tiden jeg har brukt å dette- den betaler seg nå. Ikke med lønn enda, men med flust av gode følelser og det kan jeg klappe meg på skuldra for 🙂 

Jeg tror vi har lett for å tro vi klarer så mye mindre enn det vi faktisk gjør. At vi selv kanskje er vår verste fiende da. Så et lite klapp på skuldra til seg selv innimellom, er ikke så dumt. Et lite smil i speilet hvor du sier til deg selv; Nå klarer du deg bra. Det har jeg blitt flink til. 

For jeg må heie på meg selv. Jeg må gi meg selv den anerkjennelsen jeg fortjener. For om ikke jeg tror på meg selv, så er det ikke så lett å tro på andre som tror på meg heller. 

Å være litt venn med seg selv, det tror jeg kanskje ikke er så dumt 😉 Takk for alle lykke ønsker og meldinger med jobb, og takk for at dere er med å bidrar til at dette skal lykkes. Det setter jeg utrolig stor pris på <3

Flere som har spurt om startskuddet jeg hadde ute, så jeg legger med linken under her. Kjenner du en bedrift eller fler som støtter små bedrifter- så send de gjerne linken.<3

Støtt en liten bedrift med oppstart.

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg