For det er fredag, min venn

Det er fredag, og det tror jeg de to sovende hjertene mine setter stor pris på. Det er ikke lett å stå opp i et kaldt og gammelt hus når dyna er så utrolig varm og god. Når alle kroppsdeler som kommer utenfor dyna, bare automatisk går under igjen og ingenting vil opp og ut i kulda.

Men når mamman står opp et time før og fyrer og steker baguetter, så er det vel ikke så mye å klage over 😉 Morgen stund er egentlig ikke så verst, og jeg nyter den lille halvtimen alene før resten av huset våkner til liv. Den tiden hvor det føles ut som om hele verden sover.

Snorking fra Charlie, og knitring i peisen er de eneste lydene som høres.

Jeg liker den stille stunden, uten tv eller andre forstyrrelser.

Vi er en trøtt gjeng på morran, og i morra ser vi frem til å sove til vi våkner uten vekkerklokke.

I kveld har vi planlagt tur i mørket, så film og sofakos. Fredagen kan ikke begynne så mye bedre enn det.

Gradestokken viser 11 minus, og det er plutselig en vedvarende ordentlig vinter her i Østfold. Det er jo deilig, men det går som regel  noen timer før vi får ordentlig varmen her i skogen.

Men jeg elsker det 🙂 Jeg elsker det gamle huset jeg bor i, med isroser på innsiden av vinduene. Med sjel i hver krik og krok. Og er det noe vi har nok av så er det ulltøy 😉

Lag deg en fin fredag, og kjenn på gleden av å gå til helg 🙂

God helg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg