Det bør ikke koste så mye alltid

Jula er i år er litt annerledes for min del, med å sveve i et ingenmannsland mellom jobb og kommune og Nav. Dårlig med lønn, og dårlig med stabilitet akkurat nå. Men jeg kan ikke sette meg ned å dra dyna over hodet. For uansett så er det jul snart, og bør det alltid koste så mye ?

Julepynt har vi jo, og det gjør noe med humøret og huset når det kommer opp. Og i år ringer vi julen inn mye tidligere enn ellers. Fordi vi trenger det.

Når jeg får blomster en helt vanlig hverdag så gjør jo det noe med humøret og, og pynter opp litt ekstra<3

Noen syns det er rart at jeg er så åpen, og noen har sendt meg meldinger om at de har det på samme måten, men tør ikke si høyt at de har dårlig råd. Det er en skam i et samfunn hvor alt som “betyr noe” visstnok koster så mye. Men er ikke det som betyr aller mest, det som koster minst?

Det er ingen drømmesituasjon å gå uten lønn i flere måneder, og det kverner hele tiden i hodet. Et virvar av utrygghet og usikkerhet og sinne. Men skam- det skal ingen få meg til å føle. Det her er ikke en frivillig situasjon jeg er oppi, men jeg prøver å stå på og å gjøre det jeg kan. Og desember er det okke som..

Det er livet nå og 🙂 Jeg tenker at det går an å gjøre det beste ut av det, og jeg tenker at det løser seg til slutt. Det må jeg egentlig tenke . Og å hoppe litt av den gavekarusellen tenker jeg at ikke gjør oss så vondt et år. Mye fint kan lages også:)

Så tenker jeg vi får prøvd ut om det stemmer at det er tanken som teller 😉

3 desember og jul i stua. Nuet er fint, og det er det vi skal gripe fatt i.

Og en liten pelskar med en misteltoe er aldri feil 😉

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg