Det er fem millioner historier..

Som de sier på , vårt lille land. “Det er fem millioner historier i landet vårt”

Jeg har alltid vært litt filosofisk og husker når jeg var mindre og satt i baksetet på bilen vår. Da titta jeg på alle andre som kjørte forbi og lurte på hva deres historie var. Jeg lagde meg egne historier om folk jeg så, og gjorde meg opp en tanke om hvordan livet deres var. Om de var gift, alene, hadde barn og hva de jobbet med. Hva de likte best å spise til middag, og hva de gjorde på fritiden.

Det tar jeg meg i å lure på i dag og. Ofte kan jeg se på mennesker jeg ikke kjenner og ta meg i å lure på hva som er deres historie. Hva som gjør at noen går med en konstant bekymringsrynke i panna, eller hvorfor noen ser så triste ut eller glad og lykkelig. Hva gjør at akkurat den personen føler akkurat som han gjør.

Er det mennesker som er syke, og som har litt å slite med- så lurer jeg på hva som har skjedd i deres bakgrunn som kan ha vært en medvirkende årsak til det. For det vi er igjennom i løpet av et liv, det setter seg både i kroppen og i sinnet vårt, også er det litt opp til hver enkelt av oss hva vi velger å gjøre med det. Og jeg håper de fleste velger å leve. Sånn ordentlig leve. For det som er viktigst, er her og nå.

Men at historiene våres berører oss er ingen hemmelighet, og det vi har opplevd, bærer vi med oss gjennom hele livet. På godt og vondt. Og det gjelder å lage gode øyeblikk, fange gode øyeblikk. Det gjelder å lage gode minner med ungene, for det som skjer når de er små- vil de også ta med seg hele livet deres.

Kanskje det er viktigere enn noen gang  å lage gode minner nå, i en tid som kan være skremmende for mange. Mange har kjent på frykt det året her, og gjør det enda. Så lag de gode tingene litt bedre, og grip det du har og det du kan <3  For Korona eller ikke, ingen av oss vet hva morgendagen vil bringe.

Vi kan ikke vente med å leve til viruset er borte. Tenk så mange dager vi har gått glipp av da. Selv om du må tenke litt annerledes, så er det alltid gode øyeblikk å gripe uansett. Kanskje vi bare må endre tankesettet litt, en periode til.

Håper dere får en fin fredag og en god helg 🙂

Nyt den og bruk den på den måten du kan akkurat nå .

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg