Det er vanskelig å gi fra seg kontrollen

Nå slipper vi opp litt. Minstemann gikk til skolen i dag, og grugledet seg. Vi har blitt vant til en hjemmeskole som egentlig har vært en fin tid, og jeg tror han var litt  spent på hvordan den nye skolehverdagen skal bli.

Han er ofte luftveissyk og jeg har snakket med lege og lærer, og begge forsikrer at det er trygt for han.

Alikevel var det en vond klump i magen hos meg når han gikk avgårde i dag. Vi vet jo ikke helt, men jeg må velge å stole på de som har mer kunnskap om det her enn meg.

Og det verste er nok at jeg føler at jeg mister litt kontroll, og må stole på at andre gjør det de skal. Fra å være hjemme, og leke med kun naboene, så er det skummelt å sende han ut i så store grupper igjen.

Det er nok mange barn i dag som er glade for å få tilbake litt av hverdagen, og er det noe barn er, så er det tilpasningsdyktige, så den nye skolehverdagen tror jeg de takler fint. Så håper jeg at det holder.

Jeg tror det er lettere å få et barn til å følge retningslinjene enn mange voksne som bare MÅ ting uansett. Som må på butikken i karantene, som må være sosiale og som på hytta. Eller som skal bare…

Barn er stort sett enkle vesener, så lenge de får beskjed om hva de skal gjøre og hvorfor. Og de er stort sett nøye på å følge regler.  Jeg er glad for de ukene vi har hatt sammen hjemme, og tror det er en tid ungene kommer til å huske som noe positivt. Hjemmeskole har til tider vært en utfordring, men vi har kommet inn i en god rutine, og vi har hatt tid. God tid. Og jeg har fått litt mer grunnleggende matteferdigheter… Og vi har hatt flere fine dager med uteskole og utekontor .

Jeg håper både lærere og små elever får en fin dag i dag, og at det her går bra.

Så håper jeg klumpen i magen forsvinner litt etter hvert.

Ønsker dere alle en fin mandag 🙂

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg