Det finnes en magi med hverdagen.

Jeg er et hverdagsmenneske.  En hverdag for meg er en dag som går som normalt. Med rutiner og faste rammer. Jeg er en impulsiv person, så jeg trenger absolutt ikke at dagene er like, men hverdager – det er magi. Det er livet.

Anne Cath Vestly skrev

Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr

Og det er jeg så enig. Det er mye magi i en hverdag. Det er gode øyeblikk på jobb, på skole og med mennesker man treffer helt tilfeldig. Det er nye bekjentskaper og venner som stikker innom.

Det er den klemmen ungene gir idet de går til skolen, eller den gode varmen av å ha en i armkroken før det er kvelden. Det er gleden av å lage en litt ekstra god middag, og gleden ved å samles de stundene man kan i en hverdag som til tider kan være hektisk. Det er en magi i å finne freden etter en krangel hos ungene, og det er en glede i å finne kveldsroen alene litt på kvelden.

Nå er det en annen hverdag, men likevel hverdag. Jeg tror det er viktig å bevare litt normalitet oppi den tiden her som er alt annet enn normalt , og å ha litt rytme og rutiner som vanlig .

I dag har kunst og håndverk tatt over kjøkkenet og i flere timer lagde vi påskeegg og Koronahøner, som ungene kalte dem. Og det ble den kuleste påskepynten og fine timer.

Vi skal jo tross alt ha litt følelsen av å gå til litt påskeferie.

Og nå er det påske på kjøkkenet her. Vi har hatt en fin torsdag uten nyheter og uten å være andre enn bare oss. Sånn er det jo disse dager. Familien får en helt ny betydning, og til syvende og sist så er det ikke hva du har, men hvem du har som betyr noe.

Det er de som fyller hverdagene mine med magi.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg