Det finnes ikke mye som er bedre enn det her

Høsten og November kan være tung og mørk. Det blir mørkt nesten før folk kommer seg hjem etter jobb, og det er korte dager. Det merkes på både kropp og sinn. Jeg tror ikke den tiden her er så gunstig for revmatiske lidelser, men så er det nå sånn at vi har alle disse årstidene. Og det elsker jeg jo egentlig.

Jeg er jo utrolig glad i den tiden her på året, selv om kroppen min ikke er helt enig. Å være revmatisk og måtte forholde seg til lav og høytrykk som nå- er en prøvelse. Så er jeg vel heller ikke så godt til å alltid høre på hva kroppen min prøver å fortelle meg.

Men så kommer dagen da- som i dag- hvor bare sola visker bort det meste og det kjennes nesten ut som om det er vår. Da er ikke November så ille likevel. Og disse timene her med sol, dem kan ikke brukes inne.

Og for ikke å glemme; Se så utrolig fint det er. Det er et fargespekter uten like, og om kroppen sliter så gjør det veldig godt for hodet om ikke annet.

Dørstokk mila er lang innimellom, men når jeg først kommer meg ut- så gjør det meg jo ingenting annet enn godt. Og det er fordelen med en hund når formen ellers er litt laber. For uten Charlie på den tiden her, så hadde det nok ikke blitt like mye turer på meg.

Charlie er blitt en medisin for ganske så mye <3 Og jeg tror han er like glad i sånne fine dager som meg. Og de dagene med bare tåke og regn, blir så mye bedre med tente lys og fyr i peisen når vi har sånne soldager som det her innimellom.

God lørdag fra Charlie og meg. Nyt sola .

 

 

 

3 kommentarer
    1. Denne tiden er ikke god for noen med kroniske lidelser som revmatisme. Håper at koronasmitten holdes i sjakk så det går ant å dra til varmere strøk, når det er på det mørkeste her. Ha en nydelig fin høstdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg