Det sliter på kroppen å skjule noe hele tiden

Jeg får så mye meldinger om dagen og når jeg ser litt bakover i bloggen, så kommer det aller flest meldinger sånn i November / Desember.

Konklusjonen er vel at den tiden her på året er litt ekstra tøff for mange. Det er mørkere, og kveldene er lengre. Man har mer tid til å tenke, og det er generelt en mørk tid for mange- på flere måter.

Alt blir så mye verre om man i tillegg skjuler en stor hemmelighet. Alle trenger noen. Alle trenger noen som vet akkurat hvem du er, uten at du må skjule noe. Det trenger ikke være mange, men å ha en å være helt åpen for- det tror jeg er lurt.

Det sliter på kroppen og gå å skjule noe hele tiden. Og det er tøft å gå å være redd for å ikke bli akseptert, og å være redd for hvordan andre vil reagere om du forteller dem hvem du er. Hvem hele du er.

Vi bruker så mye tid på å være så bra for alle andre, men kanskje litt for lite tid på å være bra for oss selv? Men hvordan kan egentlig andre trives godt med deg, om du ikke trives med deg aller først?

Jeg håper dere har bra folk rundt dere. Jeg håper dere har noen som står der når dere velger å være dere selv. Jeg håper samfunnet snart har lært at homofili, lesbisk, trans, bi, pan… Ikke er et valg. Jeg håper folk forstår snart at det er sånn man er. Og det er helt greit det.

Og jeg håper dere en dag våger å fortelle noen det. Det dere nå forteller meg <3

Å være seg selv er ingen spøk, og det er ingen spøk å ikke være seg selv. Men det kan gjøre livet litt bedre. Det kan føre til at du ler litt høyere, smiler litt bredere, gråter litt sårere og det kan føre til at du føler mer. Føler mer av livet.

Og ikke minst, så fortjener du å være deg- og å ha det bra 🙂

 

www.hegeslillerom

Vil du støtte min bedrift? Klikk her.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg