En glad nyhet på kvelden

Eksamen er innlevert. Å for en utrolig deilig følelse. Så håper jeg på en like god følelse når den kommer tilbake igjen. Uansett, jeg har gjort mitt beste og det får være bra nok .

Pcen min ga meg et varsel om 8 timers bruk i dag, så nå burde jeg vel strengt talt gjort noe annet, men jeg må bare dele en liten hyggelig nyhet med dere på kvelden.

Enda en melding tikket inn i dag om en ung mann som ville fortelle at han hadde fortalt familien om seg selv og at han er homofil. Han kommer fra en konservativ familie hvor homofili aldri har vært et tema. Han skrev selv at han har vært klar over det i mange år, men håpet at det på et vis skulle gå over. Ikke i sin villeste fantasi hadde han drømt om at han noen gang kunne være åpen om legningen sin. Men så ble han forelska. Og som mange av oss vet, så går da hjertet sine egne veier.

Nå ville han fortelle meg at han var blitt inspirert og fikk et mot han ikke trodde han hadde. Og resultatet? Utelukkende positivt fra hans nærmeste. Han regner med negative reaksjoner, men fra hans nærmeste så kom det ikke som noen overraskelse og det ble tatt imot med klemmer og gode ord.

Jeg får helt frysninger, og jeg er så glad på hans vegne. Og jeg blir så utrolig stolt over at noen kan finne en styrke i at jeg er åpen om det her.

Historien hans viser hvor viktig det er at vi tar en prat med barna våre. Her satt det altså en familie som hadde sine anelser, men som ikke sa noe. Så sitter det en gutt, livredd for å fortelle det han tenker aller mest på. Så mye unødvendig frykt og engstelse.

Fortell barna dine at det er greit. Gjør det heller en gang for mye. Bare for sikkerhets skyld. Bare så de vet det …

Da slenges bena i sofaen med god samvittighet, og med et ekstra stort smil om munnen i kveld.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg