Er din tro viktigere enn min?

I lys av alle de siste innleggene mine, som omhandler Visjon Norge og Kristne mennesker som tror de har rett til å fortelle meg hvordan jeg skal leve livet. Som kommer med trusler, og som ikke gir seg. Som absolutt ikke gir seg. Innboksen min er full av trusler om helvete og dommedag. En dommedag som tydeligvis nærmer seg fordi jeg elsker en dame. Bibelsitat på bibelsitat. Noen velger å ytre seg i kommentarfeltene, men de aller fleste gjør ikke det offentlig, og sender det på melding til meg. Alt med et budskap om at jeg skal ha dårlig samvittighet for hvem jeg er.

Vel, jeg orker ikke svare dere privat lenger, så her er et svar til dere alle!

Jeg har ikke dårlig samvittighet eller kjenner på skam for å være den jeg er. Dere får ikke meg til å føle meg mindre verdt fordi jeg ikke mener eller tror det samme som dere.

Min tror er ikke mindre viktig enn din. Min kjærlighet er ikke mindre viktig enn din. Jeg er ikke mindre viktig enn deg. Jeg skal respektere din tro så lenge du ikke skader andre med troen din. Så lenge du også kan velge å respektere at andre mennesker er ulike deg. Det er et utrolig gnål om at det er en forskjell på å være homofil, og å praktisere. Det heter ikke praktisere, det kalles sex! Og det kalles kjærlighet.

Kall en spade for en spade. Jeg kan være så lesbisk jeg vil for deg, bare jeg ikke er det gjennom å vise min kjærlighet gjennom å ha sex! For øvrig noe av det mest tullete jeg har lest.

Er det noen som er opptatt av mitt sexliv, så er det mange av de som kaller seg kristne, og som nevner det i samtlige meldinger. Og hvorfor i all verden er dere så opptatt av det? Hva med å heller se meg som et menneske? Et menneske som har evnen til å være glad i andre?

Jeg spør da ikke deg hva som foregår på ditt soverom, så hvorfor i all verden er du så opptatt av hva som foregår på mitt?

Selv om jeg skriver mye om kristne mennesker, så håper jeg dere skjønner at jeg ikke tar alle over en kam her. For meg er ikke den dømmingen av andre mennesker, kristendom. Å være kristen for meg er å oppføre seg snilt mot andre, vise nestekjærlighet og medmenneskelighet og å respektere hverandre. Ikke dømme. Være mot andre sånn du vil andre skal være mot deg. Ikke skade andre, og med det mener jeg både fysisk og verbalt. Ord kan skade like mye som et slag.

Jeg blir oppgitt, og jeg blir litt lei meg. Det er mange  som sender meg meldinger hvor de som skriver føler at de står over meg i rang, og som føler det som deres plikt å si til meg at jeg havner i helvete på grunn av hvem jeg er. Vel, la nå det være en sak mellom meg og Gud når den tid kommer. Fei for din egen dør, for skal man gå gjennom alt som er synd i det gamle testamentet så er vi syndere hele gjengen.

Noen ganger så holder det å være snill, tenker jeg. Og det er ikke så vanskelig som det høres ut….

2 kommentarer
    1. Hei, det er bare meg 🙂 Vil bare si at jeg er så enig, så enig med deg ❤️ Utrolig at noen kan henge seg opp i ett, ETT bittelite vers i en bok som har 31 173 vers 😂 Dette begynner å minne litt om sexfiksering faktisk…. Nå må folk slutte. Fortsett å skriv, Hege, fortsett ☀️ Jeg heier på deg 😀 Klemklem.

      1. Haha ja det er et oppheng i allefall. Et oppheng i å forandre folk. Skjønner ikke det behovet noen har. Tuuuusen takk for gode ord <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg