Er du helt sikker på at du er lesbisk ?

I dag når jeg våknet med kaffekoppen, så skrudde jeg som vanlig på pcen. Der tikket det inn mange meldinger, men det var spesielt en som gjorde at kaffen skvalpet over litt.

Det var en lang melding hvor vedkommende utbroderte hvordan han ikke kunne forstå at jeg var lesbisk. Jeg hadde jo barn og jeg så absolutt ikke ut som en lesbisk. Det hadde tatt vekk nattesøvna hans, sa han, og han kunne bare ikke skjønne at det kunne stemme. Han var tydelig helt sjokkert.

Så, what to say ?? ( annet enn at jeg gleder meg til frisøren min åpner igjen)

Hvordan ser en homofil eller lesbisk ut ? Er det sånn at jeg må gå med en regnbue over hodet for at folk skal se det? Ellers teller ikke legningen min? Må vi være prototyper ?

Nei selvfølgelig må vi ikke det. Det holder å være seg selv. Er du fornøyd med åssen du kler deg og ser ut, så får det være bra for alle andre og.

( Lagd av sønn min på 16 år )

Derfor er det så viktig at vi er synlig alle sammen. Det er ikke bare mennesker med rosa boaer som er homofile og det er ikke bare jenter med kort hår som er lesbiske. Følelsene er inni oss og hvordan vi velger å kle oss bør ikke ha noe med saken å gjøre. Det bør egentlig ikke være en sak hvordan legning vi har heller. Men det er det dessverre. Og så lenge det er en stor sak for mange, så er det en kamp å kjempe. Og så lenge homofile blir utsatt for hets og trakassering, så er det en kamp å kjempe. Mange har kjempet før oss og det har gjort til at vi er kommet dit vi er i dag. Men det er ennå en lang vei å gå, og en stor kamp å kjempe.

Så med kaffe og tannpuss unnagjort, så starter ukens hjemmeskole.

Ta vare på hverandre og #stay real.

 

Facebook ; https://www.facebook.com/hegeslillerom/

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg