Glemmer vi litt å leve her og nå?

Det er lørdag med sol og varmt. Det er utrolig for mye mer man setter pris på alle små ting i livet, og hvor mye som blir bagateller- når det skjer alvorlige ting. Dem små tinga som vi kanskje har lett for å glemme i hverdagen. De tinga som vi først husker når de er forbi. Som vi savner våren på høsten og sommeren på vinteren.

Glemmer vi kanskje litt å nyte det ordentlig mens vi kan? Mens vi er i det…

Så mye av livet vi bruker på ting som egentlig ikke betyr noen ting. Så mange ting vi ikke ser i hverdagens stress. Det er så mye som blir meningsløst, men likevel så er det jo ikke det. Fordi det er livet som det er. Og alt er virkelig underveis, til og med små bagateller- men så gjelder det kanskje å ikke henge seg opp i dem- men å gå videre..

Det får virkelig opp øynene litt. Det har fått øya mine opp for hva som betyr mest, hva jeg vil bruke mest tid på, og hva jeg prioriterer i livet mitt. Det gjør at jeg får opp øya for at jeg har ansvar for hvordan jeg har det, og det er jeg som må ta grepene som trengs i mitt liv. For å gå rundt og leve livet, og la dagene gå med til å ikke ha det bra. Det er unødvendig, i allefall så lenge noe kan gjøres med ting.

Turen i dag var jo full av gleder:) Å se alt som spirer og vokser er så fint, og det finnes vel ingen finere måned enn Mai. Og kvelden blir sofa, film og unger i alle aldre:)

Håper det er like fint der du er, eller at våren kommer snart til deg også.

God lørdag:)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg