“Gud hater homofile”

Jeg er for at alle skal ha ulike meninger, og vi trenger ulike sider i politikken. Men hvor går grensen for ytringsfrihet, og hva er personangrep? Hvem bestemmer hvem vi er født til å være? Hvem har en rett til å si at ” måten du lever på er feil”. Hvem har rett til å si at det jeg føler er feil?

I går kom jeg inn på en side til et politisk parti jeg ikke har hørt om før, nemlig partiet “de kristne”. Det var etter å ha googlet litt om meningheten i Kansas, i Westboro Church, som lever sitt liv for å fortelle hele verden at Gud hater homofile. Søkemotoren stilte seg inn på dette partiet når jeg googlet, og jeg ble nysgjerrig. Nå angrer jeg.

Jeg endte opp med å legge meg lei meg og frustrert, og jeg blir ikke helt vant med at noen ikke syns måten jeg lever mitt liv på, er bra nok. Jeg blir ikke vant til at noen ikke syns jeg er et likeverdig og et godt menneske fordi jeg er lesbisk. Jeg blir litt lei meg, men aller mest så blir jeg fryktelig sint. Men jeg tåler det. Hva med alle barn og unge som ikke tåler det ?

Også lurer jeg jo litt på hvor kunnskapen har feilet? Vi er faktisk ikke farlige på noe vis ?

På hjemmesiden til partiet “de kristne” så leser jeg mye som skremmer meg. Det er en familie som er i fokus, og det er mor og far og barn.

I samme setning hvor det snakkes om homofile og Norges vei til et seksuelt anarki, så skrives det også om pedofile. Jeg siterer; “Hva blir så neste skritt på denne veien mot seksuelt anarki? Hvordan blir det f.eks med de pedofile?. Skal det lovreguleres sånn at også de får leve ut legningen sin?. Nå, da vi jo er blitt «uavhengige av biologien», så spiller vel heller ikke alder noen rolle lenger?. Kan ikke de pedofile i så fall bare få «definere seg selv» som like gamle som dem de er tiltrukket av hvis de vil det?” Sitat slutt.

Det her blir jeg så sint av. Hvordan i alle dager kan et parti som kaller seg de kristne, sammenligne meg med en pedofil? Hvordan kan dere sammenligne kjærlighet med å skade noen? Hva er det jeg gjør galt med å være glad i en av samme kjønn? Hvordan skader det dere? Pedofili er ikke en legning, det er en mental forstyrrelse. Men det tenker dere kanskje jeg har også?

Dere skriver så fint at dere kjemper for trygghet og frihet for alle. Dere skriver om mangfold og at folk ikke skal presses inn i samme form. Og da faller jeg av hva dere mener? Er det former dere har vi skal passe inn i ? Trygghet for alle?

Alle , bortsett fra meg? Bortsett fra oss som ikke elsker de dere vil vi skal elske? Trygghet og frihet for de som “underkaster” seg dere?

I en annen setning så skriver partiet at vi homofile er så få, at samfunnet må slutte å please oss.  Så da menes det at vi med en annen legning er så få at det ikke er så nøye med oss, og at vi heller skal please dere? Ikke være den vi er født til, er det kampsaken deres? For at dere skal få et Norge som dere er fornøyd med? Dere oppfordrer til at homoterapi skal være lov, pent pakket inn. For hva med alle  de” stakkars homofile som ikke vil være homofile. Skal vi ikke hjelpe dem”?

Hva med å hjelpe mennesker til å være trygge i seg selv, til å være stolt av seg selv, sånn de er født og skapt. Tror dere Gud skaper feilvarer? Og er det deres jobb å rette på dem?

Skjønner dere hvor mye skade den tankegangen kan gi? Det er så langt i fra kristne verdier som jeg kan tenke meg. En god kristen for meg er en som aksepterer, ikke dømmer og som viser kjærlighet for sin neste. Og det er ikke noe men der. Det er ikke en setning bak i parantes, hvor det står, men bare om du er som jeg ønsker.

Jeg er ikke som dere ønsker, og jeg skal kjempe for min og mange andre sin rett. Jeg skal kjempe for barna som kommer etter oss og som forhåpentligvis skal vokse opp i et miljø med toleranse og aksept, uten skam. Jeg skal synliggjøre hvor lang vei vi fortsatt har å gå.

Jeg var ikke helt enig med meg selv om jeg skulle gi dere noe oppmerksomhet, men konkluderte med at det må synliggjøres.

For retten til å være seg selv er noe som går over all politikk. Retten til å elske et annet menneske, er en menneskerett, det er ikke en politisk kampsak.

Men det skal dere ha for, dere får opp min kamplyst.

 

2 kommentarer
    1. Det er skrekkelig hvor mange syke holdninger det er der ute fortsatt. Hos en fbvenn ble det lagt ut kommentarer om at pedofili og homofile var det samme. Det er rett og slett trist. Så man må bare fortsette å opplyse og trøste oss med at det har blitt bedre enn det var men fortsatt må det bli enda bedre. Det er vel flest på min alder som er fordomsfull, det bedrer seg vel enda mer til neste generasjon.

      1. Jeg har også fått mange meldinger på innboksen om pedofili og homofili i samme setning, og får stadig spørsmål om jeg ønsker terapi 😛 Og det syns jeg kan opplyses om, for jeg tenker at de aller fleste tror at det er helt legitimt å være homofil i Norge i dag. Men det er dessverre ikke det ..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg