Har du lavendel i hagen

Jeg har mye lavendel i år som jeg har sådd selv, og tenkte at den utrolig gode duften må kunne brukes til noe.

Jeg har brukt lavendelolje før, og den skal jo være både avslappende og beroligende, og lukter himmelsk. Så derfor lagde jeg nå min egen olje. Med kun Olivenolje og lavendel.

Jeg helte olivenolje oppi et norgesglass, og klippa så av mengden med lavendel jeg skulle ha. Det tok jeg helt på slump. La det oppi olja, og satt på lokket. Der skal den få stå i sola nå i tre fire dager, før jeg skal sile den i kaffefilter.

Og vipps! Så har vi vår egenlagde lavendelolje:) Nå lurer jeg på om jeg skal gjøre det samme med peppermynte også? Har du prøvd og hvordan ble resultatet?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg