Hvorfor skal vi ikke ta plass?

Ord som man blir fortalt opp gjennom, sitter ofte godt. Ofte så sitter de kanskje mer enn de er ment..

Som når barn blir bedt om å roe seg ned, og bedt om å synes litt mindre- fordi de tar så stor plass. Jeg har vel alltid tatt litt plass, selv om jeg oftest har prøvd å ikke gjøre det. Men jeg har nok vært litt som Charlie.. Å tråkka uti i ting uten å mene å lage kaos. Men kaos har det blitt. Mange ganger.

Litt klønete i fremtreden, og når man prøver å gjøre alle til lags, så går ikke det- uansett hvor mye man prøver.

Jeg blir lett ivrig, og høyt oppe- og nå i dag så er det en egenskap jeg setter pris på. Nettopp fordi jeg liker å bli så glad. Og jeg liker å vise det, og dele det.

Litt klønete i fremtreden, og når man prøver å gjøre alle til lags, så går ikke det- uansett hvor mye man prøver.

Men hvorfor skal vi ikke ta plass? Og hvorfor skal man roe seg ned når man er ivrig og glad?

Jeg har alltid hørt at man ikke skal glede seg for mye til ting, for da vil det skje noe. Og det sitter i bakhodet mitt ofte, men så klarer jeg å komme over den.

For hva er vel livet uten å glede seg? Både å glede seg over noe, og til noe. Tenk så synd om man skulle gå glipp av det, for å hele tiden bekymre seg isteden..

Som en god kollega og venn alltid bruker å si; Det kan gå bra 🙂 Og det holder jeg fast i. Det kan gå bra, og det kan gå bedre enn du tror. Og om ikke, så tar jeg det der og da.

Jeg skal ikke bruke unødig energi på å svartmale noe som jeg gleder meg til. For den gleden, den er så innmari god å kjenne på.

Å skulle det ikke gå bra, vel så har jeg i allefall brukt en stund på å glede meg.

Uansett så er det meg da, og mine reaksjoner. Og jeg trenger ikke tøye dem for at noen andre skal være fornøyd.

Og glad- det er en ganske god følelse det 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg