I anledning dagen om menneskeverd ..

Han , hun eller hen? Homofil, lesbisk eller bifil ?

Hva har det å si for andre hva mennesker føler er rett å omtale seg selv for? Hvorfor skal det plage så mange at jeg omtaler meg som lesbisk? Eller at noen føler seg hjemme som hen? Hva har det å si?

Jeg ser tidligere FRP politiker Ingelinn Lossius Skeie har en fanesak nå om det tredje kjønn, og at hun tar ungene sine ut av skolen i protest mot den nye læren. Hun er nå medlem i partiet de kristne, som ikke ønsker at jeg skal få ha barn med å være en lesbisk mor. Eller som mener at jeg ikke skal gifte meg, og kunne oppdra barn på lik linje med andre. Fordi jeg elsker feil … Fordi min kjærlighet ikke er riktig. Fordi ingen annens kjærlighet enn heterofile, er riktig.

Man kan være uenige om så mangt, og det kan være mye vi ikke forstår om andre mennesker, men det grunnleggende vi bør lære- er å respektere hverandre, selv om man ikke forstår. Den grunnleggende læren bør stå i å akseptere hverandre som den man er, og ønske hverandre godt.

Ingelinn forklarer på ukeslutt, at gutten hennes kom hjem så lei seg etter å ha lært på skolen at gutter kan føle seg som jenter, og motsatt. Hun mener de som føler seg “født i feil kropp”, er hjernevasket, og tar total avstand. Du kan høre podcasten her.

Anbefaler alle å høre på denne, og spesielt på hva Espen Esther Pirelli har å si.

Han sier at alle trenger å føle seg velkomne i verden, og at ord som hun bruker- kan drepe.

Og det bør man ikke være Einstein for å forstå.

Vi må forebygge selvmord, for mennesker som ikke føler seg velkomne- har en større sjans for å ta livet sitt. De har høyere forekomst av å være deprimerte . Se rapporten fra SSB her om skeive og livskvalitet.

Ingelinn skryter av å være sykepleier, og at hun ønsker at ungene skal være som hun ønsker, og at om de føler noe annet så er de et resultat av hjernevasking.   Hun har ingen planer om å høre på de barna som føler de er født annerledes enn de ser ut.

Hva med de barna da , Ingelinn? Hva med de barna og ungene som føler det her? Er ikke de verdt å bli hørt ? Det er utrolig arrogant å mene at alle skal føle som du gjør, det vitner om en svært liten toleranse og respekt for andre. Det vitner om utrolig liten kunnskap, og når du velger å ta barna dine ut fra å lære noe som andre land også lærer- så blir også de sittende med mindre kunnskap.

De lærer at det er greit å være seg selv.. Og det skjønner jeg ikke hva som er galt med. Det snakkes altfor lite på skolen om at mennesker er ulike, med ulike legninger og noen som har en kjønnsidentitet de ikke føler de hører hjemme i.

I følge ditt parti , så kan jeg fint omtale meg som lesbisk, bare jeg ikke praktiserer det, og bare jeg ikke oppdrar barn. Vel, jeg skal fortelle deg en ting. Jeg gjør begge deler. Og de barna jeg har, de er inkluderende og snille mennesker som vil bli en ressurs for samfunnet vårt, og som ikke minst bryr seg om andre mennesker. Og som heier på at alle skal få være seg selv! Som får lov til å lære at annerledes er greit det og.

Åpent sinn, tror jeg vi kommer langt med. Å forvente at andre mennesker skal være som oss selv, det kan vi ikke. Det er en fanesak som egentlig kan legges død, og det er en kamp som opprettholder fordommer og hat og hets mot enkelte grupperinger og enkeltmennesker.

Det vi bør gjøre, er å støtte hverandre- og leve det livet som man føler er rett for seg. Feie for sin egen dør. Ønske hverandre et best mulig liv. Være snille mot hverandre, akseptere og respektere at folk er ulike. Og at folk har ulike behov også..

Vi bør heie litt mer på hverandre i steden. Så i anledning rockesokk dagen, hvor menneskeverd settes å dagsorden- så velger jeg meg det her i dag.

#deterbarekjærlighet

#duerbranok

#værstolt

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg