Ikke bry deg om hva de voksne sier..

Tenk om alle dager kunne vært så fine:)

Storfint besøk av mamma og familie, sol og sommer, glade unger i vannsprederen og god stemning.

Mamma har gode dager før kur nummer 4, og operasjon, og det setter vi stor pris på. Kreftbehandling kommer med mange opp og nedturer, så vi nyter oppturene.

I kveld fikk jeg en melding fra ei ung jente som bor på samme lille stedet som jeg bor, som ville takke for at jeg var synlig, og hun skrev; Ikke bry deg om hva alle de voksne sier. Hun tror hun selv er lesbisk, men syns det er altfor skummelt å snakke om.

Folk snakker, om alt som kan snakkes om. Og det må de bare gjøre. For de som snakker mest, er mennesker jeg kjenner minst. Jeg velger mine kamper, og det bryr jeg meg ingenting om. Det som derimot bekymrer meg, er hva denne unge jenta og flere unge hører foreldrene snakke om.

For dessverre er det fortsatt mange voksne som ikke anerkjenner at noen er skeive. Som sier til barna og ungdommen sin at det bare er tull, bare en fase, på mote eller et valg. DET bekymrer meg.

Det er såpass mange foreldre som gjennom årene har skrevet til meg at ungene ikke har godt av å lære om skeive.  Det er bekymringsverdig. Så hvis jeg og mitt flagg, og mitt snakk- kan få en person til å føle seg bra nok som den man er- så er det nok.

Jeg synliggjør fordommer for at folk skal få se hvor mye det fortsatt er. Kanskje en person til henger opp flagget. Kanskje en person tar en prat med ungene sine om at den du er- det holder det. Jeg er åpen og synlig for at noen skal finne en å kjenne seg igjen i. Og som kan si at det kan gå så bra. Det kan gå mye bedre enn du frykter.

For om du er skeiv eller hetero- du er bra nok, akkurat som du er. Og aldri la noen få deg til å tro noe annet.

Fortell ungene dine det, ta praten om å elske hverandre uansett. Om å respektere hverandre og anerkjenne hverandres ulikheter. Kanskje det nettopp er din sønn eller datter som trenger å høre det 😉

1 kommentar
    1. Ja, det er jo det det hele handler om her i livet: at man er god nok som man er, uansett. At man skal kjenne på at alle er like mye verdt, og respektere alle som ikke er HELT lik en selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg