Ingefær…Roten til noe godt?

 

Det her er jo absolutt ingen matblogg, men jeg skriver jo om det som interesserer meg. Nå i disse virus tider så er det vel om å gjøre å ha immunforsvaret på topp og jeg må bare dele en ting. Jeg har slitt litt med dårlig immunforsvar og de forrige årene så har jeg vært forkjøla over ti ganger pr vinter. Sånn skikkelig forkjøla. Så fikk jeg et tips om ingefær.

Og etter å ha lest meg opp litt så har jo ingefær utrolig mange gode egenskaper. Og vinteren som var så lagde jeg dette hver uke, så jeg hadde klart til et glass hver morgen.

Jeg koker opp ingefær, sitron og chilli og har det over på en glassflaske som settes i kjøleskapet.

Og her er det nok til et glass hver dag i en uke. Drikkes kaldt eller varmt som te.

Og ikke vet jeg hva som er årsaken, ingefær eller at jeg rett og slett ikke har vært sammen med så mye folk, men jeg har ikke tenkt til å la vær ingefæren. Jeg tror vi ofte glemmer litt hvor mange gode egenskaper naturens egne produkter har å komme med. Og godt er det og..

Jeg så den her som Berit Nordstrand selger, som heter kambucha , og har bestilt meg den nå. Jeg syns Berit Nordstrand har mye sunt og godt, så om noen har erfaring med den så rop ut 🙂 Og prøv ingefær du også. Det er ikke bare sunt, men det er godt også. Hvis du ikke vil lage selv, så klikk deg inn på linken nedenfor og prøv en flaske fra Berit Nordstrand.

 

 

 

 

Berit Nordstrand kombucha Ingefær Te

Og på en regnværsdag som denne ( i alle fall her på Østlandet) så er det vel ingenting bedre enn å lage litt heimelagd sunn mat og drikke. Her skal det kuttes og kokes:)  Ha en fin dag der dere er .

2 kommentarer
    1. Hei!
      Ja ingefærrot er bra for mye 🙂

      Jeg har en juice-maskin der jeg lager juice for 2-3 dager om gangen. Ingredienser er hovedsaklig ingefærrot sitron og chili – men bruker frukt og grønt – som gulrøtter grønne epler stangselleri appelsin lime

      En slik juice-maskin er greit ha når frukt eller grønsaker begynner bli dårlige…… da lager jeg meg ett eller flere glass juice. Men basen er som regel med sitron. Har jeg ikke sitron venter jeg med å lage juicen til jeg har en sitron i hus.
      Jeg har også kjøpt poser med runde rødbeter og tilsatt.
      Jeg leser hva som er av vitaminer og mineraler også tilsetter jeg.

      Spinat f.eks. er veldig bra!

      Jaja jeg fikk bare lyst å skrive dette 🙂 Jeg har en del juicer under kategori MAT på min blogg om du titter innom meg.

      Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg