Jeg er verken reklame eller propaganda

Det er mye fokus på Pride om dagen, og jeg ser flere ( inkludert Åge Hareide), si at det blir for mye propaganda og reklame.

Jeg forstår at det kan virke mye for noen. Hvis kunnskapen ikke er der, og hvis man ikke selv har kjent på følelsen av å stå litt utenfor samfunnet- så forstår jeg det. I kommentarfelt som omhandler pride, så er det en god del hvite, sinte norske menn og damer,  som føler at de er i mindretall, og lurer på når verden skal gå i tog for dem.

Og jeg lurer jo på om det er for å skape dritt i kommentarfelt, eller om de virkelig mener det?

Poenget mitt er at denne saken hvor Hareide har uttalt at støtte til Pride, ikke har en plass i fotballen, og at ingen bryr seg om du er svart eller hvit, homofil eller lesbisk i fotballen, det viser litt den manglende kunnskapen. Det viser at selv om Hareide selv ikke har opplevd det, så tror han ikke det skjer. Og det er  mange som opplever det. Overalt! På idrettsarenaer, i hverdagen, på jobb  osv… Det er mange som blir diskriminert på grunn av legningen sin, blir trakassert og hetset.

Jeg jobber ikke med det her for å reklamere for å være lesbisk. Jeg jobber med det her, ene og alene for at folk skal være seg selv. Det jeg driver med er ingen propaganda for å være skeiv eller for Pride. Det handler om at folk er folk, og at man er født sånn. Det er også det Pride handler om. Og pride er min rygg. De støtter og står bak, og viser meg at jeg er bra nok som jeg er. Og det er viktig det !

Hvis homofili var et valg, så tror jeg de aller fleste hadde valgt det bort. For å være annerledes, og ha følelser som ikke majoriteten har- det er en kamp i seg selv- med seg selv. Og det at noen feier det bort som politikk, gjør det ikke lettere å være seg selv.

Jeg er  verken politikk eller reklame. Jeg er meg, med ekte følelser.

DERFOR er PRIDE viktig! DERFOR er det viktig at fotballen, og andre idretter viser at de støtter. For vi som har en annen legning, vi spiller også fotball og klarinett. Vi gjør det samme som alle andre, den eneste forskjellen er at vi elsker noen av samme kjønn.

Det bør ikke være noen stor greie, men dessverre så er det fortsatt en stor greie for veldig mange fortsatt. Det viser bare innboksen min…

 

 

Derfor er Pride så viktig !

1 kommentar
    1. Selv om jeg syntes det blir helt feil å forsøke å presse noen til å unnskylde seg for å ha ytret sin mening, så kommer jeg jo ikke utenom at Hareide fremstår pinlig uopplyst her.. For det er jo en kjensgjerning at nettopp (herre)fotballen er en av de idrettene som henger desidert lengst etter m.h.t legning (altså; vanskeligst å stå frem). Dette er jo viden kjent, så det syntes jo unektelig litt rart.. – Men for all del, det er ikke forbudt hverken å være uvitende eller middelaldersk her i landet..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg