Jeg godtar det ikke…

I går var det linker om en organisasjon som kalles “Til Helhet”, som lå på innboksen min. Det var en dame som skrev til meg og sa hun hadde levd  seksuelt avholden i 20 år, og valgte Gud over seg selv. Og at hun viste om mange som gjorde det samme fordi legningen vi har , ikke er forenlig med Guds ord. Jeg fikk vondt i hjertet av å tenke på denne damen, som har lagt hele sitt liv som det skal være, til siden, for å gjøre som andre mennesker sier.

Hun ga meg linker til denne organisasjonen, med et dypt og inderlig ønske at jeg ville følge hennes råd. Med et ønske om at jeg ville ta i mot hjelp, for å leve mitt liv uten synd og i kjærlighetens navn. For kun da, kan jeg komme til himmelen.

(screenshot fra nettsiden)

For meg så er det her trist, og det er uforståelig at noen har så mye i mot hvem jeg elsker at de starter en organisasjon med formål og få bland annet meg, på rett spor. Det er uforståelig at noen TROR de vet hvordan andre skal leve livet sitt.

(screenshot fra nettsiden)

Det her er litt av hva “til helhet” gjør, og de mener det ikke går under terapi. “Det er KUN for å hjelpe mennesker til å ha det bra med seg selv”. Jeg skulle likt å se de mennene som driver denne siden, avstå seksuelt fordi noen andre forteller dem det. Avstå fra kjærlighet  og det som følger med.

De refererer til den nettsiden her, sånn at vi skal vite at vi er flere. De går på homofile og lesbiske med en agenda om at de bryr seg om oss, og vil hjelpe oss til å leve et “riktig” liv. Alt i Guds navn.

Og jeg blir kvalm. Jeg blir sint og jeg blir trist. Hvor mange av de menneskene som dere tror hører på dere, lever skjult med sin kjærlighet? Følelser er noe vi er født med, og når du treffer noen som du føler alt det for, så er det ikke lett å skru av. Og det skal du heller ikke! Det er det samme om du elsker en av samme kjønn eller ikke. Det er kjærlighet!  Og i motsetning til hva mange av de kristne tror, så dreier ikke alt seg om sex. Det dreier seg om kjærlighet!

Det som imponerer meg her, er setningen om at de jobber for å fremme respekt , omsorg og forståelse for menneskeverdet, og å motvirke fordommer.

Ser de virkelig ikke hvor feil det er? Det her ER MED PÅ å utvikle fordommer, det viser ingen respekt for enkeltindivider og forståelsen er lagt igjen et sted på veien. For har du oppriktig omsorg og respekt for andre mennesker, så ønsker du at dem skal ha det bra, og du ønsker at de skal få føle på kjærlighet og de følelsene det innebærer.

Og når vi er inne på tro, jeg tror på kjærligheten og det gode i folk. Jeg tror og håper, at Norge nå snart tar mot til seg og får et forbud om konverteringsterapi og jeg tror de aller fleste ønsker det beste for hverandre. For kall det hva dere vil, men det her er reklame for homoterapi på høyt nivå! Og jeg tør ikke tenke på hva dere tar i timespris engang.

Og det , kjære Til helhet, det godtar jeg ikke. Jeg godtar ikke at dere skal påføre andre mennesker skam, og en frykt og en redsel for å være seg selv. Mennesker som kun ønsker å leve et liv i kjærlighet, og å være seg selv. De menneskene ser deres misjon i å omvende , og frelse. Fordi dere mener det er feil!

Vel, dere kan ta dere en bolle, og slutte å leke Gud- verden går fremover, og vi er mange som vet bedre. Og vi er mange som skal vise det, og rope det høyt.

For den kampen homofile, lesbiske og transpersoner har kjempet i mange år- den er langt fra over. Og ved å ha den organisasjonen her blant mye annet, så viser dere oss hvor viktig den kampen fortsatt er.

#det er bare kjærlighet.

 

 

2 kommentarer
    1. De sier at de vier sine liv til Gud,mens de samtidig fornekter hans skaperverk. Det viser jo bare at hykleriet er komplett. Man kan jo egentlig bare syns synd i dem,for de går jo glipp av selve livet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg