Jeg trenger å være min egen venn- aller først

Det og kunne være helt alene innimellom, det betyr veldig mye for meg. Det å si ja til en kveld eller tre med meg selv, det trenger jeg. Jeg trenger å være min egen venn- aller først.

Gå turer, Høre på musikk jeg liker, se filmer som jeg liker. Spise mat og godteri som jeg liker. Bare være i min egen boble med tanker og grublerier, og å bare slappe av egentlig.

Det har skjedd mye, og det skjer fortsatt mye. Det har vært mye bekymringer privat, og det er det enda, og det er mye nytt å forholde seg til med ny jobb. Og jeg elsker dem nye utfordringene med egen bedrift, det gjør jeg virkelig, men etter noen tøffe år sånn helsemessig så vet jeg at jeg må ta grep for å klare å stå i det.

Mitt grep er å trekke meg unna. Til tider er jeg ekstremt introvert, og så kan jeg være supersosial igjen. Og jeg er nå bra heldig da, som har muligheten til begge deler. Jeg har mulighet og jeg har mot til å si; I dag skal det bare være meg. Og jeg har fått mot til å si nei, for samtidig da- så sier jeg ja til meg. Og det er en viktig ting for meg.

 I går hadde jeg en sånn kveld, hvor det var bare meg. Uten pc og uten telefon, og det trengte jeg så innmari. Jeg trenger innimellom å legge hele verden til side, og bare være meg. Det er litt sånn jeg er, og det aksepterer jeg mer og mer- og lar meg få lov til det.

Jeg er ikke skapt til å være sammen med mennesker hele tiden. Og jeg trives i eget selskap. Desto bedre blir det å være sammen med noen igjen etter sånne dager, og bedre blir det og få barna hjem igjen.

Det er ikke egoistisk å ta vare på seg selv. Å si ja til seg selv, det er ikke egoistisk. Det betyr at du hører på hva kroppen din forteller deg, og hva du har behov for. Det skal man ikke overse tenker jeg. For å kunne være den du ønsker å være, for å kunne være tilstede for dem du bryr deg om- så gjelder det aller først å ta vare på seg selv.

Så nå er det team Charlie og mamma, som skal på lang tur og kose oss <3 For når det er litt fullt i toppen, og dagene er litt tyngre enn de pleier, så er det bare å komme seg ut på tur. Jeg kan velge å gjøre det som gjør meg godt, og jeg kan velge å gjøre mer av det som gjør meg glad. Og det skal jeg bruke lørdagen til 😉

Ha en strålende lørdag, der du er. Og….. gjør mer av det som gjør deg glad.

4 kommentarer
    1. Veldig viktig å trives i eget selskap og som du sier, man trenger litt tid for seg selv. Jeg liker det kjempegodt selv om at jeg også er veldig sosial. God å kunne si, nei i dag skal jeg bare være hjemme…. alene ❤

    2. Så fint å lese. Jeg øver på akkurat dette. Å være mer i meg selv. Har satt det bakerst i åresvis. Vet vel nesten ikke hvordan jeg ER med meg selv, alene. Men tenker jeg må øve..
      og det UTEN dårlig samvittighet.
      Kanskje finner jeg ting jeg liker… og ikke liker. Hvem vet. 😵‍💫🤣

      Mange drømmer om ting og prosjekter jeg både vil starte på, og kanskje frykter også.
      Men er ikke kjent for å være redd av meg.. då med tiden blir kanskje drømmene mer konkrete. De jeg har våget å ta tak i, har iallefall blirt noe av. Det føles fint.

      Kos deg med alenetid og tur.
      Kanskje sees vi i løpet av høst eller vinter.

      Ha fine dager!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg