Kan det være noen rundt deg som trenger å høre dette?

Det kan gå bra. Det kan gå bedre enn du frykter. Jeg er her- jeg støtter deg!

7 prosent er anslått til å være skeive i Norge, med en legning eller kjønnsidentitet som er utenfor normen. Antagelig så er det mange flere enn 7 prosent, så sjansen er stor for at noen rundt deg eller i ditt miljø er skeiv. Kanskje du til og med er det selv, men lever i skjul med det.

Det er så viktig å ta praten. Med barn og barnebarn, med venner og familie. For de største fryktene- de lager vi i vårt eget hode.

Kanskje du tenker at det er helt greit om noen rundt deg er skeive, men vet de det? Vet de at du er en trygg person å stå fram til eller prate med? Eller kan det hende det er noen du kjenner som gruer seg til å fortelle om seg selv, nettopp fordi du aldri har sagt noe om det?

Når man gruer seg til noe, så blir det altoppslukende. Tankene svirrer og det danner seg ofte skumlere tanker og bilder enn nødvendig. Samme om en er barn, ungdom eller voksen. Derfor er det så viktig at man har noen rundt som tør å ta praten og som tør å si fra at du er bra nok som du er.

For det er du- Bra Nok, og det kan gå så mye bedre enn du frykter!

 

Følg oss på facebook : BraNok møteplass ,

Instagram: BraNok møteplass 

2 kommentarer
    1. Hei 😊 Jeg kom over bloggen din og jeg måtte bare innom å lese dette. For jeg tenkte endelig flere som sier at alle rundt oss er bra nok i å være dem selv♡. Uansett legning eller sexualitet, farve , handikap eller syndromer. Det er så leit at ennå er det fordømmelse på mange , og ikke bare skeive. Jeg har selv lest meg opp på mange av disse “nye” sexualiteter. Etter at jeg har fått høre om mange som jeg aldri før hadde hørt om, men i løpe av åra blitt fortalt av ungdommene. Selv har jeg alltid sagt til mange ganger til min sønn og hans venner at uansett legning eller sexualitet så er dem bra nok i være seg selv som det er ment dem skal være🤍Vi er alle bra nok i og være oss selv😊 Ønsker deg en fin dag og god ny uke🫶🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg