La nå kropp være kropp litt …

Det er mye fokus på kropp, og spesielt det å være kroppspositiv. Jeg er litt delt med hva jeg mener her, for de bloggere som har noen kilo for mye- og bruker det som jobb,  de selger også et produkt. Det er flott at man skal vise alle kropper, for vi er alle forskjellige, men jeg tror virkelig selvtillit og å føle seg bra nok, kommer fra innsiden. Uansett vekt og utseende.

Og det blir himla mye kropp med de kroppspositive bloggerne og.

Hvorfor skal man være så mye naken i media? Kan man ikke være kroppspositiv med klær? Jeg vet ikke om det, at folk med cellulitter og noen kg mer enn mange, bidrar til at folk får så mye sunnere forhold til sin egen kropp? Fint det at folk ikke bryr seg om vekta og størrelse, men jeg tenker jo at de likevel gjør det når det er så utrolig viktig å vise seg nesten naken – uansett. Det bidrar til fokuset på kropp uansett! Kropp og sex.

Jeg skjønner hensikten bak med å vise fram underlivshår, og pupper som er ulike, og en kropp som er normal, men likevel så blir det jo bare fokus på kropp. Og kanskje litt for mye ?

For det skal ikke være nødvendig å måtte sammenligne seg med andre. Har du noen kg for mye, og sliter med kroppen- så forandrer ikke det seg selv om Camilla Lorentzen viser frem naken kropp. Det forandrer ikke selvfølelsen som er inne oss selv.  Om vi får pupper eller kropp som en av Ex on the beach deltakerne, så gjør ikke det at man automatisk føler seg bra. Det gjør det heller ikke om det er nakne kropper som er i ulike størrelser. Det handler ikke om kropp, det handler om hodet vårt.

Vi er så mye mer enn kroppen vår. Og hvordan vi har det med oss selv, det ligger inni oss. Kanskje det er det vi må fokusere på. Hvordan ha det bra med å være den du er ? Jeg tror ikke det forandrer seg om man legger ut et nesten naken bilde på instagram uansett størrelse. For når kommentarene stopper, så er det fortsatt deg alene med speilbildet ditt.

Hva skal til for at du er fornøyd når du er alene, uten insta feedback og kommentarer i fleng. Hva skal til for at du føler deg bra nok? Også for deg selv ? Når du finner den tryggheten i deg selv, så er ikke behovet der for at alle andre skal fortelle deg det lenger. For da vet du at den du er- det holder det.

Vi har så mange indre kvaliteter som er det livet dreier seg om. Det handler om å bry seg, om seg selv og om andre. Det handler om å være snill, og å ta de beste valga for seg selv. Verken sex eller kjærlighet handler til syvende og sist om kropp, det handler om selvfølelsen din. Er du med noen du er trygg på, og som er oppriktig glad i deg- så er de det. Og da bidrar de til at du føler deg vel med deg selv og den du er.

La nå kropp vær kropp litt. Jeg trenger ikke instagram full av nakne kropper i alle størrelser. Kropp har vi alle, men det som er inni- er det viktigste!

Vær positiv til hele deg og til dine egne verdier, så kommer den kroppspositiviteten av seg selv tenker jeg 😉

3 kommentarer
    1. Kjempefint innlegg! Jeg er stor, alt for stor. Jeg er likevel stolt av hvem jeg er og hva jeg står for. Men jeg kunne overhode ikke tenke meg å dele nakenbilder av meg selv. Jeg kunne faktisk ikke tenke meg å bli tatt bilde av uten klær i det hele tatt. Det harmer med bluferdighet å gjøre enn at jeg ikke er stolt av meg selv.
      Og ja, fokus på kropp er fokus på kropp uansett hvordan kroppen er.
      Flott innlegg!!!Ville bare si det.

    2. Veldig enig med deg! I en alder av 48, burde jeg snart være fornøyd med meg selv, men godt voksen, eller ikke,- jeg blir påvirka! Påvirka av dagens kroppsideal, av bilder av kropper, med og uten klær (som ikke passer meg), av venninner som er på min alder, men legger opp hele livet etter når de skal trene. Som er mer fit nå enn da vi var 30! Jeg hater at jeg bryr meg, men klarer ikke å la være…

      Blir bekymra over datter, som akkurat har blitt voksen, som skal gjennom dette, og enda mer! For presset på de unge er ENDA større!

      Du setter ord på det jeg føler!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg