Livet kommer også med smil

Selv om verden, nok en gang, raser litt sammen, så er det flust av gode øyeblikk i hverdagen. Og kanskje det er viktigere enn noen gang å gripe de øyeblikkene med begge hender ?

I dag har vi gjort klar sommerstua vår, og så vidt begynt å plante litt. Og om en måned nå så skal det være i full vekst der inne.

De gamle visne lofusene fra i fjor, er tatt fram og det kommer litt grønt. Jeg har jo ikke spesielt grønne fingre, men moro er det. Så får vi se om vi klarer å få noe liv i dem som har vært i hi over vinteren. Et deilig tidsfordriv.

Og så lenge jeg blir glad av det:)

Påskeliljer er på plass, både ute og inne, og gjør noe med følelsen inni meg. Den gule, fine og sprudlende blomsten som nesten står der som et håp. Som en trøst, og som et løfte om at det vil bli bedre.

Og det tror jeg jo at det blir. Vi må bare holde ut litt til, og imens…. – grip de øyeblikkene som gir deg glede, og som gir deg ro innvendig. For det er så viktig å ta vare på det vi kan.

Nå tror jeg mange kan falle ned i et mørke, og den tredje bølgen er tung for mange. Har du det ekstra tøft om dagen, så grip tak i noe som gjør deg glad. Hold fast i det med begge hender.

Hold fast i det som bringer fram et smil. Og klarer du ikke det, så fortell til noen hvordan du har det.

Det her fikk fram smilet hos meg i dag, sammen med litt sol.

Jeg håper du også har noe å smile over.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg