Når man legger seg med et smil

Dette innlegget skrev jeg i går kveld, etter å ha bli liggende lenge våken.

“Nå har jeg lagt meg og tenkte at jeg kom til å sovne fort. Men så ligger jeg egentlig bare å smiler.  Minstenmann snorker ved siden av meg, Charlie nede ved beina og Katta ligger godt planta på hofta mi.

I dag har vært en bra dag. En sånn veldig bra dag som jeg tenker at jeg alltid skal ha i hjertet. For det er noen sånne dager som jeg bare skulle ønske varte evig. Hvor tiden stoppet litt. Dager hvor mintstemann er frisk, og som nest minste er glad og storfornøyd over den nye tilværelsen på ungdomskolen.

Høsten er på vei, og tv programmene det samme. Det fellesskapet med å glede seg til noen tv program på kvelden sammen med ungene, det elsker jeg. Jeg elsker at dem er engasjerte, gjetter poengsum og ler og koser seg. Jeg elsker å høre at dem heier på hver sin , og småkrangler litt om hvem som er best til å synge og danse. Jeg elsker at dem vil bruke tid sammen med meg.

I kveld har vi sett på -Skal vi danse, som rørte meg sterkt med dansen til de to siste gutta. I kveld var de to det viktigste Norge så. Trodde jeg.. For etter det kom stjernekamp på skjermen, og vakre Jorun Stiansen som i beste sendetid snakker om psykisk helse og sine utfordringer med å føle seg bra nok.

Jeg tror alle kan relatere til hva hun snakket om i kveld, og jeg tror vi var mange som var rørt over både sang og ord. Vi har ledd og vi har grått, og vi har spilt brettspill i pausene.

Familiekveld asså 🙂 Det er jammen ikke til å kimse av. Og sånne gode følelser man får innimellom hvor alt bare kjennes bra, det skal man ta vare på. Det skal jeg ta vare på.

Jeg har sneket meg til litt bilder når dem ikke har sett meg, bare for at sånne dager bør huskes. For å minne oss på hvor heldige vi er og hvor bra vi har det.

Å dele noe felles, uansett om det er barn, familie, kjæreste eller venner- det tror jeg er viktig. Noe å glede seg over sammen. For det å være glad sammen med noen, det er en god følelse. Å være glad alene er også fint, men å dele det med noen…. det er hverdagslykke. Eller helgelykke akkurat nå”.

Nå er det søndag, og jeg skal farge denne dagen også 😉 Med sol, varme, mine folk og dyr. Ha en fin søndag alle sammen <3

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg