Når ting ikke går som det skal…

Nå sitter jeg hjemme med tente lys og fyr i peisen, og prøver å nyte det jeg har selv om ting ikke alltid blir som man tenker.

Dagen har vært preget av litt frustrasjon ettersom kroppen ikke helt spiller på lag med hodet mitt, og det er ikke lett å innse at jeg ikke klarer det jeg vil. Jeg klarer det ikke akkurat nå i allefall.

Det tærer på humør og ha vondt, men på en måte så er jeg litt vant med det. Og fysisk smerte er en ting, men å få hodet med på lag, er en annen ting. Og jeg blir frustrert og sint og lei meg når jeg skjønner at det jeg vil, ikke går. Det går ikke rent fysisk.

Men så er jeg så flink til å skrive om å finne gleder, og tenker at jeg selv må følge mine egne råd.

Derfor tente jeg lys og fyrte opp i peisen. God mat er på ovnen og jeg  har “skal vi danse” til gode fra i går.

Jeg ender jo alltid opp med samme konklusjon. Det hjelper ikke å syns synd på meg selv, og det funker å være positiv. Ikke alltid det kommer så lett, men  jeg har mye å glede meg over, og det er det jeg tar tak i.

Og litt tente lys og fyr i peisen, er ikke å kimse av. Ikke av et lite glass rødt og god mat heller.

Det er et ordtak som heter ; Det handler ikke om åssen du har det, men åssen du tar det.

Og akkurat nå, i kveld, så tar jeg det med ullsokker og pysj, et glass rødt og sofatid.

Når ting ikke går som det skal, så går det på et vis likevel.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg