Noen dager syns jeg det er vondt og skummelt .

Den uka her har vært hektisk, med mange møter og mye jobb. Når jeg oppsummerer litt nå, så tenker jeg litt over hva som har skjedd.

Av de menneskene jeg har møtt den uka her, så er det 6! stk i Fredrikstad som har fått regnbueflagget sitt ødelagt, eller stjålet- noen flere ganger allerede i år. Av kun de jeg har snakket med på en uke.

Det skjer med flagg som henger lett tilgjengelig, eller flagg som man faktisk må ha stige for å nå. Jeg våkner opp i dag til trusler om motreaksjoner mot Pride,  mot noen som arranger en Straight Pride, leser om Sian som var i Fredrikstad i går, og om Dagbladet som har skrevet helt grusomme innlegg og jeg kjenner at i dag er jeg helt på gråten. Hva skjer med verden? 

Noen dager syns jeg det er skikkelig vondt og litt skummelt. I dag er en sånn dag. I dag er en sånn dag hvor jeg kvier meg for å henge opp flagget, og for å lese gjennom resten av meldingene. Det er et mindretall av fordommer og hets, men enkelte dager så er det bare de jeg ser. Og sånn er vel vi mennesker.

Men jeg rister det av meg- det vet jeg jo 🙂 Og jeg henger opp flagget.

Jeg henger det opp for ALLE! For mangfoldet er oss alle. Jeg henger det opp for at ingen andre skal fortelle meg hvem jeg skal være, eller hvilke tanker og følelser jeg skal ha. Jeg henger det opp for at her er det en safe zone, og du kan være deg selv.

Jeg henger det opp for de som har kjempet før oss, og for alle som fortsatt kjemper. For alle som ikke våger å være seg selv, og for alle som er seg selv. Jeg henger det opp for at ungene mine skal lære seg om mangfold og inkludering, om toleranse og respekt.

Jeg henger det opp for å vise at du er bra nok- akkurat som du er.

Ikke glem at det flagget her er for oss alle, om du er hetero eller skeiv. For mangfoldet vi har og er, som vi egentlig bare burde være så utrolig stolt av.

Jeg henger det opp for deg, og for meg

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg