Noen må ta høyde for at ikke alle er heterofile

Da er hjemmesiden min oppe å går, og jeg blir superglad for deling. Det er så spennende å starte med det her, og jeg har alltid ønska å jobbe med noe jeg brenner for og er engasjert i- og nå er det tiden for det.

Hegeslillerom.com

Det er vel kanskje en tid for alt i livet. Nå begynner ungene å bli større, og helsa mi har tvinga fram en liten forandring- og vips så står jeg i det scenarioet jeg har ønska i mange år, men aldri helt våget å tenke at blir noe av.

Jeg ser at fordommene lever i høyeste grad. Denne uka så valgte kirken i Fredrikstad og vise sin støtte under Pride uka vår. Og kommentarene under kirken sine innlegg, får meg til å forstå hvor mye det trengs kunnskap om dette emnet. Jeg så en helsearbeider som skrev på siden sin at vi måtte skjerpe oss, og slutte med det homofili tullet. Og det skremmer meg. For det kommer fra en person som jobber med mennesker i sårbare situasjoner, og en person som er både mamma og bestemor.

De holdningene her hører ikke hjemme i 2021. Og for en person som kanskje kommer på institusjon, eller i kontakt med helsevesenet og er på sitt såreste- så kan ikke disse holdningene eksistere i helsevesenet.

Som helsearbeider så har man et ansvar, og en plikt til å hjelpe. En plikt til å være med å sørge for livskvalitet- til ALLE! Da må det holdningsarbeid til.

Kunnskap må inn, fra skolen- og vi må ufarliggjøre og synliggjøre.

Noen må ta høyde for at ikke alle er heterofile

Alle kommentarene jeg får på min blogg viser meg det samme. Det viser meg at det er mye uvitenhet og mye frykt for mennesker som meg. Og det er helt sprøtt og tenke på, for jeg er jo den vanligste personen jeg kan tenke meg. Jeg føler meg som en hvem som helst, og kan ikke forstå at det skal ha så mye å si for andre at jeg er lesbisk. Det forstår jeg rett og slett ikke.

Derfor jobber jeg med dette. Derfor legger jeg masse arbeid i det her. Derfor engasjerer dette meg så sterkt som det gjør.  Og jeg er så utrolig glad for dere, som følger og deler og engasjerer dere sammen med meg. Takk <3

Følg meg gjerne

Instagram; hegeslillerom

Startskudd; Startskudd 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg