Så var det min tur til å forstå alderen min;)

Jaja den alderen, som bare er et nummer- den innhenter oss alle. Jeg har jo skjønt det en stund at jeg ser litt dårlig- og armen er blitt lengre og lengre når jeg har lest på telefon, men ting tar tid 😉

Og nå skjønner jeg hvor dårlig jeg har sett, når både skrifta på pcen blir klarere OG større:P Så nå får vi se om det blir litt mindre skrivefeil framover da;)

Alder er jo bare er tall, men så er det jo sånn at visse ting følger alderen uansett om man vil eller ikke. Bare å innse det tenker jeg. Så får vi heller holde på at hver alder har sin sjarm, for det stemmer jo. Og heller være glad for disse hjelpemidlene som i får:)

Og være glad for hver alder vi får også kanskje. Vi forandrer oss jo gjennom hele livet, og sånn skal det jo være. Vi lærer mer, erfarer mer, blir tryggere i oss og på livet, og kanskje blir vi flinkere til å nyte det vi har?

Jeg tror det er viktig å nyte dagene man har, gjøre ting man blir glad av. Ikke gå på akkord med andre, og ikke være til for alle andre hele tiden. Jeg tror det er viktig å være tilstede for seg selv også. Ikke være avhengig av hva andre trenger og krever og forventer hele tiden. Det er lov å si nei. Du skylder ingen andre enn forklaring på hvorfor du har det best som du har det.

Jeg får meldinger titt og ofte som handler om dette. Det å ta så store hensyn til alle andre, bortsett fra seg selv. Mange føler seg ikke verdt nok til å bry seg nok om seg selv. Mange er redd for å sette seg selv i forsetet litt. Redd for å bryte andres forventninger. Det tenker jeg vi må slutte mer med!

Du er ikke ansvarlig for noen andres lykke og liv ( av voksne mennesker). Alle voksne mennesker må ta egne grep og eget ansvar for å ha det bra. Er du rundt mennesker som ikke lar deg være deg, så kanskje du skal utvide kretsen litt. For jeg er sikker på at det er flust av mennesker som vil være med deg akkurat som den du er <3 Og de menneskene finnnes. Jeg tror du også finner dem, ved å være akkurat den du er.

Gjør en ting som gjør deg glad i dag- uavhengig av hva du tror alle andre mener og tenker. Gjør noe for deg selv. For det kan du, det bør du og det er du verdt:)

Ha en brillefin dag;)

4 kommentarer
    1. God morgen!
      Brillefine bilder! Og de brillene i siste bildet er kule 🙂

      Ja det gjelder å også se seg selv og gjøre gode ting for seg selv <3

      Lag deg en fin torsdag 🙂

    2. Flott uansett hvilke briller du setter på deg du Hege.. Du er en fantastisk person, så utrolig leflektert over livet.. Tenker veldig mye på deg i disse dager….Må bare sitere min far…(han er 90)..
      Det kommer noe til all, bare man har tid til å vente… ❤️❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg