Vær den du er, bare ikke gjør noe med det!

I dag tenkte jeg å ha en bloggfri dag, men det var helt til jeg leste Fredrikstad blad på senga. Da begynte skrivekløen å komme igjen, og jeg klarer ikke la vær å si noe.

Screenshot fra Fr.blad.

I dag så er det en artikkel om Smiths venner , hvor de snakker om hvordan de respekterer alle mennesker. Til og med homofile kan være medlemmer, bare det ikke praktiserer homofili.

Vet dere hvor mye den setningen betyr for oss som elsker en av samme kjønn? Jeg skal snu litt på ordene deres. Det dere skriver med den setningen er at jeg kan føle hva jeg vil innvendig, bare jeg ikke viser det på noe vis. Jeg kan være så homofil jeg vil, bare jeg holder det inni meg. For ifølge dere så har ikke Gud gitt meg mer enn jeg kan takle.

Dere skriver dere har et nytt styre som er opptatt av åpenhet. Vel, for meg å skulle vært medlem hos dere, så hadde ikke det handlet mye om åpenhet. Det hadde handlet om at jeg måtte skjule hvem jeg er, og stenge av mine følelser. Jeg måtte levd i skjul om hvem jeg er, og mest sannsynlig så ville jeg fått behandling for det også.

Når dere skriver “bare det ikke praktiseres”, så betyr det for meg at legningen min ikke er viktig. Det betyr at jeg har valgt det selv, og at jeg kan undertrykke det når som helst. Hva skjer med mennesker som undertrykker seg selv? Hva kan skje om du ikke kan være den du er, og leve som den du er født til å være? Mange mennesker sliter så mye med seg selv, på grunn av menneskene rundt dem, at de til slutt kan bli tikkende bomber. Følelser kan ikke undertrykkes. Hvem man er kan ikke undertrykkes. På et eller annet tidspunkt, i en eller annen grad , så vil det komme til overflaten. Det er tross alt sånn noen mennesker er født.

Homofili er ikke et valg, det er en del av mange mennesker. Og ved å si at homofili ikke skal praktiseres, så sier dere at vi ikke kan leve som vi er. Så mye for et nytt styre med mer åpenhet. På nettsiden deres så står å praktisere homofil under et kapittel dere kaller; Lyster og seksuell moral.  Homofili handler ikke om sex. Det handler om kjærlighet. Samme type kjærlighet som andre heterofile føler for sine kjære.

Det bekymrer meg stort at dere har så mange barn i menigheten deres, og garantert så vil noen av de ha en annen legning. Hva skjer med de da som hele tiden får høre at de ikke kan være den de er? Hva skjer med de om de gjennom et helt liv må undertrykke følelsene sine for ikke å leve i synd? Som får høre at den de er ikke er bra nok?

Gud har gitt mennesker evnen til å føle kjærlighet. Gud har gitt meg evnen til å føle kjærlighet, og det er det ingen skam i. Det er ingen skam i at jeg elsker en annen kvinne, og det er ingen skam å være homofil. Det er INGEN skam i kjærlighet!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg