Vi kan ikke vente med å leve

Å koble ut litt fra blogg og nettarbeid innimellom, er helt nødvendig. Og det har jeg gjort litt i det siste. Så kjenner jeg at jeg savner dere, og meldingene- og da er det greit å logge på igjen. Som med alt annet i livet, så er det nødvendig med en god balanse.

For alt i livet dreier seg om en balanse. Det å kunne ha en mellomting på det meste.

Jeg er vel en livsnyter og er glad i livet. Glad i hverdager og glad i fri. Men kan hende jeg ikke hadde vært så glad i begge deler om jeg bare hadde en av de. Det er så viktig å kose seg og nyte livet, og samtidig viktig å ha en meningsfull hverdag med jobb og plikter og planer. Så er det viktig å ha gleder hver dag, uansett hva man gjør.

Jeg tror jo at vi i en stor grad bestemmer hvordan vi har det, eller hvordan vi tar det. Hva vi velger å gjøre ut av dagene, og hvordan vi reiser oss etter dårlige øyeblikk og stunder. For det kommer til oss alle. Ingen kan leve livet gjennom som en dans på roser.

Verden er dritskummel om dagen. Så skummel at jeg nesten ikke har lest nyheter på en liten stund, men det minner meg på å leve mens vi lever. Det minner meg på å ta vare på det gode i livet, det eller de som gjør meg godt. Og jeg håper jeg kan minne deg litt på det også.

Mange av meldingene deres viser meg at mange sliter med livet på ulike plan. Mange med å ikke være seg selv åpent som skeiv, mange med andre utfordringer. Ensomhet, mangel på glede, sorg, savn og frykt. Dere deler mye med meg, og det er både godt og vondt. Men jeg håper jeg kan vise at det kan gå bra. Jeg har ikke noe liv som går på skinner. Det har vært mange utfordringer, med jobb og helse og alvorlig sykdom i nær familie. Jeg er ikke positiv for at jeg ikke har opplevd nedturer. Men jeg setter pris på det bra jeg har.

Så vi kan ikke vente med å leve. 

Vi kan ikke vente på at verden rundt skal bli annerledes. Vi må skape vår egen lykke, vår egen glede. Og det vil alltid være noen som ikke syns du skal leve som du gjør. Men hvem sitt liv er det du lever?

Hvem skylder du mest å være lykkelig? Deg selv!

Du skylder deg selv å gjøre det beste ut av det du er og har, og du fortjener å ha det bra. Som den du er.

Lev! Hver dag, hvert minutt- Lev- Le og Elsk!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg