Vi klarer det vi vil

Jeg har lenge ønska meg et drivhus, men det koster altfor mye. Jeg har saumfara finn, men de som selges billig eller gis bort er ekstremt dårlige. Da er det godt med kreative “barn” :)Og med et ønske om å prøve og feile, og klare. For det går som regel bra:)

21 åringen tok på seg jobben, så her er det drivhus på vei 🙂 Gleder meg så mye til det er ferdig, og til å fylle det med blomster og grønnsaker i alle varianter.

Mens sønnen med hjelp av bestefar har holdt på med det, så har jeg gjort ferdig ved. Med en arm som funker dårlig, og en kropp som hangler- så er jeg superstolt over å ha kløyva og stabla helt alene. Klapper meg sjøl på skuldra, og tenker at vilja er heldigvis sterk enda 😉 Og jeg er nesten litt lei meg for at jeg snart er helt ferdig med det, og lurer på om jeg skal få ned litt flere trær 😉

Ekstra deilig er det å gjøre sånn som mange kaller typisk “mannfolkarbeid”. For det er tullete, og det dummeste jeg hører. VI klarer det vi vil klare- alle sammen av oss.

Og terapautisk er det og. Kult å fikse sin egen ved, og deilig å ha noe å gjøre hvor jeg bare fokuserer på det jeg gjør.

Så nå er våren over for i kveld, og det hagler og snør ute. Da er det sofakos med ungene resten av kvelden. Med God samvittighet.

Og når sola kommer igjen, så er jeg nesten sikker på at jeg kommer til å flytte ut i drivhuset 😉

 

Ha god søndag alle <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg