Viste du dette om 17 Mai ?

GRATULERER MED DAGEN

17 mai er en spesiell dag for oss. Viste du at det også er en ting til som markeres rundt omkring i verden i dag ? Det er den internasjonale dagen mot homofobi, transfobi og bifobi.

Homofobi er jo en ting som engasjerer meg sterkt, så her henges begge flagg ut. Jeg er stolt av hvem jeg er, og jeg er stolt av landet jeg bor i. Og begge flaggene betyr mye for meg.

17 Mai 1990, fjernet WHO homofili fra listen over sinnsykdommer i verden- og det er ikke lenge siden. Etter det har dagen blitt den internasjonale dagen mot homofobi, transfobi og bifobi! 

Det er mye fordommer fortsatt i landet vårt, og det er så mye mer enn hva mange  tror. Jeg har satt litt fokus på det gjennom blogg og youtube, og håper at det får øynene opp hos flere. Fordi igjen..man kan ikke forandre ting man ikke vet eksisterer.

Så i dag gratulerer jeg dere alle med dagen. Det er nok en rar 17 mai, hvor barnetog er borte, og dagen som vi kjenner den. Det er en annerledes feiring, men en dag å feire likevel.

Gatene som vanligvis er fulle av festkledde mennesker og korps, fra tidlig morgen- er i dag mer stille, og det viser hvor rar den tiden vi lever i, er. Den viser meg at jeg faktisk savner det stresset på morgenen. Jeg savner å stryke klær til sent på kveld, og finne en ny strømpebukse i siste liten-fordi den første rakna på vei ut.

Jeg savner å levere unger på skoler, for deretter å skynde meg til et sted hvor jeg får sett alle sammen gå i barnetog. Samtidig når regnet bøtter ned på utsiden, så er det ikke så aller verst å ha en rolig morgen med kaffen heller;)

Men 17 Mai er det uansett. Og det gjelder å gjøre det beste ut av den.

Annerledes kan være fint det også 😉

Gratulerer med dagen.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg