Ah for en uke

Når du bærer på den største hemmeligheten du kan tenke deg, så skal det mye til å vise seg offentlig og risikere å bli avslørt. Det er mange som er skeive- som ikke våger å være seg selv, og som heller ikke våger å gå på Pride arrangement. Og det å leve skjult med noe som er en så stor del av hvem vi er, er utrolig vanskelig.

Det er noe av grunnen til at det er så viktig å markere pride. Det er viktig å være synlig, mennesker i alle former og fasonger. Det er viktig å vise trygghet og samhold, og vise at det kan gå helt fint. Det kan gå helt fint å være den du er.

Forrige uke markerte vi Fredrikstad Pride. Det har kostet å gjennomføre i år- fordi vi er redde. Mange av oss er redde. Jeg var redd- og er redd, men for en utrolig varme og glede det var å gjennomføre. For en trygghet alle de som møtte ga meg. Torvet var fullt av mennesker i regnbuens farger- og det ble en så fin og rørende dag.

(Dagsavisen)

Jeg har ennå ikke landa helt. Gode venner og familie som møtte opp, fordi de ville være med å skape trygghet. Ukjente som klemte meg og takket, og en helt utrolig god stemning. En trygg stemning.

Bilde fra Fredrikstad blad

Politi sørget for sikkerhet, sammen med vektere- og vi sto så utrolig mange sammen. Kirken var med, politiske partier, lag og foreninger.. Jeg har ikke ord for å beskrive hvor fint det var. Og hvor mye det satt seg i hjertet mitt.

Det her kommer jeg til å ha med meg lenge <3

Og nå er det hverdag igjen, med jobb og skole, og det er også godt. Ungene har startet på skole, og jeg igjen. Og livet er absolutt ikke så aller verst;)

Lag deg bra dager:)

 

 

 

4 kommentarer
    1. Takk for en kjempefin uke!! For en vanvittig bra opptur det var med skikkelig pride i år! Det trengte jeg skikkelig!
      Pride Fredrikstad kan være superstolte! <3 Dere har laget så mye liv, kjærlighet og farger denne uka 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg