Alt vi går gjennom , gjør noe med oss

Om du treffer meg i morgen,

så kan det hende jeg er en annen 

enn jeg er i dag

Men jeg er fortsatt meg

 

Livet kommer med erfaringer og opplevelser. Noen skulle man helst vært foruten, og noen gjør livet rikere og bedre. Alt vi går gjennom, gjør noe med oss. Og vi forandrer oss gjennom livet.

Det vi trenger og behøver i en del av livet, kan være noe helt annet i en annen epoke.

Vi forandrer oss, men er fortsatt oss selv. Vi forandrer oss, utvikler oss og lærer mer om både oss selv og andre mennesker.

Noen finner ut av seg selv og hvem de er tidlig, andre bruker lenger tid. Som det å være skeiv. Noen vet allerede fra de er små, hvem de er- likevel så forandres vi med årene. Sykdom, sorg og glede forandrer oss.

Hva vi ønsker i livet, forandres. Hva vi trenger, forandres.

Det diktet her til Trygve Skaug syns jeg er innmari fint;

Det er ikke sikkert
du ser denne beskjeden
men hvis du ser den
jeg har fått noen nye fregner
du ikke har sett
sånn at du vet det
jeg er liksom ikke helt
den samme gamle
Og det er greit det.
For hvem du er, skal ikke gå på andres forventninger til deg. Hvem du er, skal komme innenfra deg- og noen vil alltid ikke være fornøyd. Noen vil alltid fortelle deg hvem du skal være, og hva du skal gjøre. Men de er ikke deg!
Og den aller viktigste for deg- er deg. Du er den som har makten og ansvaret for å gjøre ditt liv til det beste for deg. Det er ingen annens ansvar.
Det er søndag, det er sol i Fredrikstad, og det er en dag for å gjøre noe for deg selv. Gjør noe du blir glad av. Vær sammen med noen som gir deg glede. Gjør noe for deg selv <3
Det er du verdt.
God søndag og god påske 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg