Bortskjemte nordmenn

Hvis man seriøst tror at vi i Norge lider på samme måte som flyktninger, så må det ha skjedd en stor feil et sted i kunnskapslæren.

Vi har det så jævla godt vi , og kan sitte å tenke at ingen skal komme å ta fra oss godene våre, mens vi nipper til kaffe og bayleis. Gjerne med føttene i et fotbad samtidig. På hytta til 3 millioner i solveggen, mens  vi skriver klageinnlegg om hvor mye bompengene koster på vei til hytta.

Vi kan klage over at uføretrygden ikke er høy nok til at vi kan kjøpe bobil til flere millioner. Men vi HAR uføretrygd. Vi har sykepenger, billig lege og gratis skole. Vi har ikke mistet hus og hjem til bomber, og vi har ikke blitt voldtatt på vei til frihet. Vi har ikke mistet våre nære og kjære fordi en vei bombe har  truffet bilen deres.

Vi har det så jævla godt at det største dilemmaet er hvem tv kanal vi skal se på, eller hvem vin vi skal drikke i kveld. Vi har det så godt at når bilen vår bikker tre år- så er den gammel!!!!

Vi har det så godt at vårt største problem er at hytteferien går i dass, eller at vinmonopolet stenger. Kom ikke å fortell meg at de fleste av dere som klager, bryr dere om dyr medisin til kreftpasienter eller andre personer i Norge. Dere fremmer det ene og alene for å få fram en mening om at dere ikke ønsker utlendinger i Norge.

Nå må dere for pokker skjerpe dere?? Hvem har gitt dere retten til å tro at dere er så  mye bedre enn alle andre ? Hvem har gitt dere troa på at dere bør ha så mye mer enn andre? Hvem har lært dere at det alltid er deg selv først ?

Jeg ser flere av mine bekjente på facebook  skrive det ene rasistiske etter det andre. Alltid med setningene- hjelp dem der de er, eller – hjelp våre egne først. For noe  tull!

Når vi bor i en av verdens rikeste land , hvorfor skal det ene settes opp mot det andre ? Vi har råd til begge deler. Og kanskje om vi senker standarden litt, så har hver og en av oss råd til å hjelpe litt og..

Jeg gleder meg til generasjonen etter dere , blir voksne. Jeg gleder meg til dere skal sitte på sykehjem omgitt av mennesker fra Syria , Marokko og  Afghanistan. Med menn i dameklær og lesber i dress bukse . Som faktisk, uansett av hvem de er og hvordan de ser ut , vil hjelpe dere . For de har skjønt mer og de har lært mer.

De som du mobber i kommentarfelt, fordi de bryr seg om klima. Du vil se at de har rett, og det er de som vil klare å forandre noe i verden. Til det bedre.

Jeg gleder meg til den generasjonen som bryr seg om hverandre, kommer til makta. Som bryr seg om klima og om mennesker- uavhengig hvor dem kommer fra eller hvilken legning dem har.

Heldigvis har vi en ny generasjon på vei opp. Og du som skylder på ungdommen for alt mulig, du skal få se at du tar feil. For er det noe den generasjonen som vokser opp nå har, så er det evnen til å bry seg om det rundt seg. Evnen til å bry seg om hverandre, som mennesker. Evnen til å se hverandre som mennesker. Evnen til å ta vare på jorda vår.

Når de vokser opp, da tror jeg forandringen vil komme. Og det gleder jeg meg til .

 

7 kommentarer
    1. Jeg er så veldig, veldig enig med deg, dette er så bra skrevet! Jeg ble så provosert her om dagen, at jeg kommenterte et innlegg som Sylvi Listhaug la ut! Sylvi Listhaug og alle hennes hjernevaskede tilhengere byr meg i mot med sin mangel på medmenneskelighet! Jeg forventet en storm av stygge motkommentarer fra alle trolla, men det kom ingen 🤔

      1. Samme gjorde jeg.. haha.. og jeg kommenterer sjelden under hennes poster 😛 Men nok er nok på en måte..

    2. Bra at du har skrevet om dette. For vi har det så godt i Norge.
      Jeg som er en utlending er veldig takknemlig for å være her. Takk for at du bryr deg.

    3. Du får bare gi vekk det du har du.
      Bilen min er seks år, og jeg ser på den fortsatt som ny for øvrig

      Du er dum som et brød.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg