Da ble det karantene da

Eller ble det ikke ? Nja, det er egentlig ingen helt sikre på. Makan til rot på tiltak og anbefalinger. Er han nærkontakt, eller nærkontakt av nærkontakt. Er du hustandsmedlem, så er du nærkontakt av nærkontakt, men er du beste venn og sammen mye- da er du ikke nærkontakt likevel. Du trenger ikke testes, eller jo- kom ned nå du. Akkurat nå!

Jeg faller av lasset her. Og jeg har fulgt anbefalinger og råd NØYE hele veien, men nå melder jeg meg snart ut. Jeg skjønner ingenting, og syns det virker balleløst og pinglete dem tiltaka som blir gjort nå.

Ring 1, ring 2- A-B-C-D, grønn- gul- rød. Man bør tydeligvis ha en mastergrad for å følge det her.

(Screenshot fra dagbladet )

Det er et kaos ut av en annen verden, og her er vi i karantene. Tror vi … Etter påvist negativt svar så kan mamma og pappa komme og gå som dem vil, men ungen må være hjemme noen dager til. Hurtigtest er negativ, men du bør vente svar på hoved test også.

Heldigvis så kan vi tenke sjæl og tar de forhåndsregler vi skal. Som vi tror vi skal i allefall. Vi tror vi gjør riktig, men helt sikre kan vi ikke være.

Hadde det vært opp til meg, så kunne de stengt ned nå fram til vinterferien, så kanskje det i det minste kunne blitt et ordentlig hjemmeskole opplegg.  Isteden er alt så halvhjerta, og veldig lite forståelig.

Jeg er lei av korona, jeg er lei av å måtte forholde meg til så mange regler, og ulike hele tiden. Jeg er lei av at vi ikke vet fra dag til dag, eller time til time,  og jeg er lei av å være redd for Korona. Så utrolig lei!

Jeg leser i dag at andelen av folk som følger tiltakene har rast fra 70 prosent til 30 prosent. Og det er ikke rart. Vi klarer ikke følge med lenger, og vi forstår heller ikke prioriteringer. Vi skjønner ikke greia lenger, og har falt av lasset. Jeg orker ikke en gang å klikke meg inn på den siste hvor Bent Høie skal forklare alle de nye begrepene.

Jeg tror jeg legger meg, og står opp i April !

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg