Da senkes skuldrene litt mot helga

Når sola bare gjør så at alt våkner til liv igjen.

Å våkne opp til en sånn dag, med sola som varmer- er helt utrolig deilig. Det er sånne dager som jeg virkelig tenker på hvor heldig jeg er.

I litt harde måneder så rent økonomisk, så fikk jeg i dag innvilget dagpenger- og jeg er offisielt på jakt etter en jobb som passer helsemessig. Det har vært en rar prosess, og det er både spennende og skummelt på en gang. Men jeg kan i allefall senke skuldrene litt, og slippe sosialstønad.

Det er absolutt ikke en dårlig start på helga. Og det får meg til å tenke litt over hvor mye bra jeg har. Hvor mye bra dager jeg har hatt i en periode som egentlig har vært kjempevanskelig og hvor jeg har bekymra meg utrolig mye. En tid hvor jeg har måtte høre på leger og spesialister, og kaste inn håndkle i et yrke jeg trivdes utrolig godt i. Med kollegaer jeg elska å jobbe sammen med.

I disse vanskelige månedene, så har jeg så bra folk rundt meg. Og det får meg til å kjenne på en enorm takknemlighet, og glede. Det setter litt ting i perspektiv da. Det er ikke det som koster som betyr mest her i livet. Ikke i det hele tatt faktisk.

Det som betyr aller mest, er de nære og gode relasjonene som gjør hele livet mitt.  Den klemmen og den samtalen om de nære og ekte tingene. De menneskene som gjør at jeg føler meg litt bedre, selv på de tyngste dagene. Og som jeg bare kan være meg selv med. DET ER LIVET.

Det går mot vår, verden våkner- jeg har nye og spennende tider i vente, og jeg har det bra nå også. Jeg skal ikke glemme de dagene her som har vært heller. For det er livet med alt det er verdt- og det har vist meg hvem og hva som er bra for meg <3

Dårlige dager vil alltid komme, for livet kommer ikke uten utfordringer. Ikke for noen av oss. Da er det viktigste å ta vare på de som gjør dagen bittelitt bedre, uansett. Ta vare på dem som tåler at du har dårlige dager også. Og dem du er deg selv sammen med.

Og ikke minst, nyt sola 🙂

Ha en fin helg alle sammen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg