Den gode samtalen

I dag ble en rolig dag her i holtet. Litt sliten etter gårdsdagen , men så takknemlig og fornøyd. Takknemlig for gode folk, og for den aller beste.

Jeg blir ofte tankefull etter sånne fine dager. Litt ekstra filosofisk, og litt ekstra takknemlig. Da er det fint å tusle rundt i hagen, og å være litt i mine egne tanker.

I dag tenker jeg på den gode samtalen, og hvor utrolig godt det er å ha noen som jeg kan snakke med i timesvis. Jeg husker når Kronprins Håkon giftet seg med Mette Marit, så sa han i talen at han satte så pris på den gode samtalen. Det har festet seg hos meg, og jeg syns det var utrolig fint sagt.

Og jeg skjønner hva han mente. Jeg har jo mye på hjertet, engasjerer meg for mye og er glad i å prate. Jeg elsker den gode samtalen. Når du kan snakke med noen som forstår deg, og som tilfører så mye bra. Som man lærer mye av. Det er det aller beste jeg vet <3

Den som deler mange av mine verdier i livet, og humor- ikke minst.

Jeg er så innmari glad for det jeg har, for den jeg har i livet mitt, og jeg kjenner på en ro og en glede som jeg sjelden har kjent samtidig. Jeg er på en plass jeg vil være, og den følelsen er helt ubeskrivelig god.

Så tross regnvær, og en litt sliten form- så er smilet på plass- og det går an å blomstre på en regnværsdag også 😉

 

Blomstene på epletrærne er bare noe av det fineste jeg vet, og snart er alle epletrærne mine i full blomst. Hverdagsgledene står i kø akkurat nå, og det griper jeg med alt jeg har og tar godt vare på.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg