Det blir bra igjen

Det har vært stille på meg i helga. Og det er ikke alle dager jeg blogger, og det er greit det og. Men jeg får jo meldinger med spørsmål om alt er bra når det er stille .. Jeg er jo ikke så ofte stille, og har som regel noe på hjertet.

Nå er det November 2020 og et rart år begynner å nærme seg slutten. I dag er en typisk høstdag med regn og blåst, og vær til å være inne i. Etter en fin helg, som ble feiret på ekte korona  vis. Ungene hadde sine nære på Halloween med grilling i hagen og litt skumle effekter.

Da måtte selvfølgelig mamma kle seg ut og. Jeg syns jo Halloween er like moro som ungene… om ikke mer. Jeg blir 10 år med en gang og syns det er superartig med det skumle og det å kle seg ut.

Det er veldig mange som ikke liker halloween, og jeg kan forsåvidt forstå det, men samtidig så er det noe som skaper glede- og det skal vi ta vare på tenker jeg. Og er det noe som trengs i den tiden her, så er det å ta vare på gleder. Ta vare på de menneskene som gjør deg godt og gjør bra ting med dem. Og ta vare på de sjansene til å gjøre fine, morsomme ting.

I dag er det innekos her med fyr i peisen, og unger som er snørrete. Forhåpentligvis bare etter å ha vært en del ute i helga, men vi må jo også følge restriksjoner og være sikre på at de er friske før skolen. Så da blir det en lat mandag i skogholtet her, med morgenkåpe og pysj i et ruskete høstvær.

Tar du vare på de gledene og øyeblikkene som er, de gode tingene….. de nære tingene kanskje , så blir den mørke høsten og den rare tiden vi er i , muligens litt lettere. Bra folk skal man ikke kimse av. Folk som er glad i deg, skal man ikke kimse av. Og selv om vi ikke kan treffes mange, så kan vi treffe noen.

Jeg har folk rundt meg som jeg er så utrolig glad i, og som gjør både mørketid og høst til en fin tid, virus eller ikke.

Ha en fin mandag, og når været og mørket og virus herjer rundt.. så husk ..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg