Det er ikke greit !

Jeg lurer på hvorfor du har så mye imot meg? Jeg skjønner at troen din gjør at du mener homofili er en synd, men egentlig så har vi samme tro, du og jeg. Men vi ser den annerledes. Vi kan kalle oss kristne begge to, men med så ulike oppfatninger.

Jeg lurer på hvorfor du har et så stort behov for å frelse meg? Er det fordi du er oppriktig bekymret for at jeg skal komme til helvete, og føler at du må si fra at måten jeg lever på er en synd?

Det tror jeg ikke. Jeg tror ikke du er bekymra for meg, jeg tror ikke du skal gjemme deg bak troen din heller. Du syns det er ekkelt å være homofil eller lesbisk, det strider mot det du har lært og derfor har du det store behovet for å frelse meg.

Du vil ha verden sånn dine øyne vil se den. Du synes jeg lever et liv som er veldig lite greit ifølge deg, og det har du et stort behov for å si. Du skal være den” gode” kristne,  som har hele himmelen i ryggen. Den “gode” kristne som samler inn penger fra minstepensjonister, som forkynner og ber, enda mer om du får mer penger. For 2000 kroner så slipper de som gir penger, Corona. Du kan frelse homofili, ved at det ikke praktiseres. Du kan gi meg terapi så jeg kan leve i fred med meg selv, sier du. Eller er det så du skal leve i fred med deg selv, og din lommebok? Så din rikdom skal gro seg større?

Jeg har det fint jeg. Jeg har det fint med meg selv, og min tro. Jeg tror på en Gud som er god, som tror på kjærligheten og som ikke dømmer mennesker for hvem de er. Jeg tror på kjærligheten, og jeg tror at det beste noen ganger er å feie for sin egen dør først. Jeg tror på mennesker, og jeg tror på det jeg ser og opplever. Jeg tror på det jeg kjenner i hjertet.

Du kan tro på det du gjør, og leve det livet som er best for deg, men du kan kutte ut frelserpratet til meg. Jeg har ikke behov for det. Jeg har ikke behov for at du skal fortelle meg hvor galt du syns jeg lever, hvor stor synd jeg utfører og jeg har ikke behov for å snakke om et sexliv med deg. Du og dine medpredikanter prater så mye om sex at jeg lurer på hvem av oss som tenker mest på det. Og dere bruker ord som jeg ikke forstår hvor dere har fra.

Dere bruker skremselspropaganda mot barn og unge, og dere bruker Gud som en unnskyldning til å håve inn penger. Dere tar fra de fattige, så det skal komme de som allerede har, til gode. Med Gud som en unnskyldning spiller dere på samvittigheten til eldre mennesker, med at hvor mer de gir, hvor mer troende er de.

Det dere forkynner, er så langt i fra min barnetro som den kan komme.

Jeg tror Norge får et større og større problem med det jeg vil kalle “sekter”. Grupper som forhøyer seg i samfunnet, og gjemmer seg bak en tro. En tro hvor lederen av “sekten” i stor grad bestemmer hvordan den skal tolkes. En tro hvor det moderne samfunnet skal avskaffes, abort skal fjernes og homofili utryddes.

Er det kanskje på tide at den vanlig norske kristne mann, som tror på gode verdier og menneskeverd, står opp for dette her ? Som tror på kjærlighet og som tror på hverandre? Som gir hverandre rom til å være seg selv?

Jeg tror det er på høy tid at vi sier fra at dette ikke er i orden.

 

 

7 kommentarer
    1. Veldig bra skrevet. Det er alt for mange som har ekstreme meninger og som er ganske høylytte med disse meningene. Det er ikke greit å spre hat på den måten. Det er ikke greit å gjøre andre så fortvilet at de ikke lenger vil leve. Vi trenger å være der for hverandre, alle sammen, å ta vare på hverandre.
      Takk for at du er en tydelig stemme og at du orker å stå i dette. Ønsker deg og dine en fin og fredelig helg.

    2. Dette innlegget fikk meg til å tenke rundt 10 år tilbake i tid, tilbake til en periode hvor jeg nærmest var så anti-religiøs som man kunne få det. Skrev innlegg opp og innlegg ned om hvor negativt jeg syntes religion var, uansett – og da særlig kristendommen og Islam.

      Men i de senere årene har ting heldigvis forandret seg en hel del. Nå har jeg innsett at ikke alle kristne (eller muslimer for den saks skyld) er slik som de(n) du skriver til her. At ikke alle som har en tilknytting til kristendommen er som de man helst får presentert i Visjon Norge, eller de norske kristne Tik Tokerne som har begynt å bli ganske populære nå som for en liten stund siden omtalte at de har blitt frelst fra homofilien, og som nærmest omtalte homofili som en sykdom. Trist.

      I dag lever jeg mer eller mindre etter Kardemommeby-loven som sier at så lenge man er god og snill mot andre så kan man forøvrig ellers gjøre mer eller mindre som man vil, hvilken tro man har, legning eller hudfarve.. Ikke noe av dette betyr i det store og hele så veldig mye, så lenge man er et allright menneske som vet å oppføre seg og være kul mot andre. Tenker ihvertfall jeg nå i 2020.

      1. Så enig med deg 🙂 Kardemommeloven er en fin lov. Jeg er kristen jeg, men jeg syns det blir mer og mer av ekstreme meninger. Det syns jeg vel sikkert fordi jeg daglig får meldinger fra mennesker som vil frelse meg også.

        1. Akkurat som du sier, hvert menneske burde feie foran sin egen dør, og det står i Bibelen:
          Matteus 7
          Om å dømme andre
          1Døm ikke, for at dere ikke skal bli dømt! 2For med den dommen som dere dømmer, skal dere selv dømmes, og med det målet dere måler, skal dere selv bli tilmålt. 3Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye blir du ikke var? 4Eller hvordan kan du si til din bror: La meg trekke flisen ut av øyet ditt! og se, det er en bjelke i ditt eget øye? 5Du hykler! Dra først bjelken ut av ditt eget øye! Så kan du se å dra flisen ut av din brors øye. 6Gi ikke hundene det hellige, og kast ikke deres perler for svin. De vil bare tråkke dem ned med føttene sine, og snu seg mot dere og rive dere i stykker.

    3. Flott og medmenneskelig skrevet. Jeg er selv heterofil, men jeg har vært på mange sånne dommedagmøter i min ungdom, pga ulike omstendigheter. Lurer på om disse svovelpredikantene får personlig tilfredsstillelse av å høre på seg selv!!

    4. Opp igjennom årene er det utrulig mye stygt og vondt som er utført av kristene mennesker, som hevder sin rett og med bibelen i hånda!!Undertrykking og sexuelle overgrep mm. Jeg rysjer i kroppen når jeg tenker på det! Jeg blir kvalm🤢

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg