Hvor gærnt kan det gå lissom ?

I kveld tenkte jeg at jeg skulle se en feel good film og bare kose meg. Filmen var ikke helt feel good, men som med så mye annet så satt den i gang noe. Sånn bortsett fra tårer, og litt mer tårer. Så mye at jeg glemte ostepopen faktisk :P.

Uten at jeg skal bli noen film anmelder så handla den om livet, og at det ikke alltid går som vi forventer og håper på. Ting skjer uforutsett og brutalt noen ganger. Vi vet ikke helt hva som vil komme, men vi vet hva som er her og nå.

Og det er jo noe å ta med seg. Det fikk jeg jo forsåvidt erfare litt de årene jeg jobbet på lindrende avdeling og. Hvor viktig det er å leve nå.

Bare det å tenne lys på kvelden, ha en skål med ostepop på en mandag inni mellom og slenge bena på bordet. Små øyeblikksgleder.

Jeg skrev et innlegg for en lang tid tilbake; Hva skjer om vi bare venter hele tiden?

Og det tenker jeg jo litt nå i kveld og. Så lenge man har det bra, vil ha det bra- vil leve livet- så er jo ikke livet noe å vente med. De øyeblikkene som kommer, hvor vi tenker at tiden burde stoppet litt- de øyeblikkene må nytes. Og kan du få flere av dem- så gjør det.

Jeg har blitt bedre på å gripe muligheter, til å ta sjanser og til å gjøre det jeg har lyst til å gjøre. Det er ikke så farlig om alle er enig med meg lenger, det er ikke så farlig om noen syns jeg gjør feil heller. For det er jo klart jeg gjør feil- sånn er det jo å være menneske.

I går ble jeg valgt til styreleder av Fredrikstad Pride, og det er skummelt og moro-og veldig stas- og jeg skal like det. Jeg skal kose meg, og jeg skal samarbeide med så fine folk for å få en gedigen mangfoldsfest neste år.

Jeg har tatt sjansen med bedriften, og jeg lar det stå sin prøve. For det er jo så utrolig kjipt å sitte etterpå å angre på at jeg ikke gjorde det jeg så gjerne ville gjøre. Siste to tre årene så har jeg til stadighet hoppet ut av komfortsonen og jeg liker det. Mer og mer.

Det er jo litt artig det der, med å plutselig begynne å like ting som jeg før syns var utrolig skummelt. At det kan bli trygt det som før var utrygt. Og hvorfor skal vi ikke ta sjanser? Hvor gærnt kan det gå lissom?

Det er konklusjonen etter en grine film på mandagskvelden;) Jeg sier som en god venninne sier etter noen glass for mye; Kjør på 🙂

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg